شناسهٔ خبر: 177310 - سرویس استان‌ها

احداث ۵۵ کیلومتر راه روستایی استان اصفهان در نیمه نخست امسال

احداث ۸۶ كيلومتر راه روستايي طي سال ۱۴۰۲ در استان اصفهان رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از احداث ۵۵ کیلومتر راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۷۱۰ میلیارد ریال در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، محمد کاظمی، رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی اظهار کرد: تا پایان شهریورماه سال جاری، در مجموع پروژه‌های احداث، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی، ۵۵ کیلومتر زیرسازی، ۱۹ کیلومتر آسفالت و همچنین ۱۳ پل با دهانه کمتر از هشت متر با اعتباری بالغ بر ۷۱۰ میلیارد ریال احداث شده است.

کاظمی در ادامه افزود: در شهرستان سمیرم، پروژه‌های احداث محور زمان کهریز - فتح‌آباد، محور خفر - دشتبال، محور شهید - دزکرد، محور ونک - سولقان، محور گرموک - هونجان و همچنین راه روستایی عقدک، شامل ۱۰ کیلومتر زیرسازی و ۲ کیلومتر اجرای آسفالت گرم بوده است.

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی تصریح کرد: پروژه‌های بهسازی قطعه ۳ میدانک - پشندگان، بهسازی راه روستایی فهره و بهرام‌آباد، بهسازی قطعه ۲ بن‌کمر و بهسازی راه‌های روستایی چالقو و کرزوم در شهرستان فریدون‌شهر، شامل ۷ کیلومتر زیرسازی بوده است.

وی همچنین بیان کرد: در شهرستان خور و بیابانک، ۱۱ کیلومتر زیرسازی و آسفالت سیلکت و ۷ پل با دهانه کمتر از ۸ متر برای احداث قطعات ۳ و ۴ جندق - مصر تا پایان شهریورماه انجام شده است.

کاظمی در خصوص پروژه‌های احداث، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی در شهرستان بویین میاندشت خاطرنشان کرد: بهسازی محور مغندر - سکان و ابنیه فنی باغ مادی، با اجرای ۵ کیلومتر زیرسازی و یک پل با دهانه کمتر از ۸ متر در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ صورت گرفت.

وی به احداث قطعه ۲ سریجهن - مهاباد و بهسازی و آسفالت حیدرآباد - خوش‌آباد شهرستان اردستان اشاره کرد و افزود: برای اجرای این دو پروژه ۹ کیلومتر زیرسازی انجام شده است.

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی تشریح کرد: در شهرستان شهرضا، احداث قطعه ۲ هونجان - گرموک و همچنین احداث کهرویه - یحیی‌آباد شامل ۲ کیلومتر زیرسازی و ۳ پل با دهانه کمتر از ۸ متر اجرا شده است.

وی گفت: در احداث محور حسن‌آباد - دستگرد شهرستان جرقویه، یک کیلومتر زیرسازی و ۲ پل با دهانه کمتر از ۸ متر، و در بهسازی راه‌های روستایی شهرستان چادگان، ۶ کیلومتر زیرسازی و آسفالت گرم انجام شده است. همچنین در بهسازی محور مزرعه شور - سجزی شهرستان کوهپایه، ۲ کیلومتر زیرسازی راه و در احداث راه روستایی سورچه بالا – حسن‌آباد شهرستان مبارکه، ۲ کیلومتر زیرسازی اجرا شده است.