شناسهٔ خبر: 177317 - سرویس استان‌ها

سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن مطرح کرد؛  

استفاده از تجربه اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در شناسایی اراضی ملی

همایش سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در مقام شناسایی اراضی ملی خوب عمل کرده است، گفت: سایر ادارات می‌توانند از تجربه این اداره‌کل در کاداستر اراضی ملی استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در راستای پایش تخصصی اهداف و برنامه‌های سال ۱۴۰۳ سازمان ملی زمین و مسکن، دور دوم همایش فصلی منطقه ۴ گروه‌بندی‌های استانی با حضور مدیران و کارشناسان این سازمان و ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های قم، اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد.

در این جلسه، غلامعباس نظرخانی، سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن، پیرامون اهداف برگزاری این همایش اظهار کرد: به لطف خدا، ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها نسبت به دور قبل، اقدامات بسیار شایسته و در خور تقدیری را رقم زده‌اند. حداقل ادارات کل راه و شهرسازی این هفت استان، اقدامات رو به جلویی داشته و با نگاه به برنامه اجرایی، برخی از استان‌ها موفق شده‌اند در طی این ۶ ماه، ۱۰۰ درصد برنامه یک‌ساله را به تحقق برسانند.

وی افزود: موارد عدم تحقق نیز به بحث و گفت‌وگو گذاشته می‌شود و به صورت تحلیلی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: به طور کلی تقریباً در تمام سرفصل‌های حوزه معاونت املاک و حقوقی، در بخش‌های (دفتر املاک، دفتر بانک زمین، دفتر حقوقی امور قراردادها و تا حدودی در دفتر واگذاری) اجازه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و برون‌سپاری امور داده شده است.

به گفته نظرخانی، انتظار مجموعه سازمان ملی زمین و مسکن این است که ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها در ۶ ماه اخیر از ظرفیت برون‌سپاری برای موارد مذکور استفاده کرده باشند.

وی با اشاره به عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان نسبت به برنامه اجرایی در ۶ ماه اول سال جاری اظهار کرد: با بررسی انجام‌شده، عملکرد این اداره کل در حوزه املاک و حقوقی در اکثر برنامه‌ها نسبت به پیش‌بینی از ۱۰۰ درصد عبور کرده است که نشان از تدبیر درست مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و تلاش و زحمت سایر کارکنان در این اداره کل دارد تا این موفقیت حاصل شود.

سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان موفق به کسب اسناد تک‌برگ برای حدود ۲۳ هکتار اراضی در محدوده شهرهای استان شده است، گفت: این اقدام با بازشماری و شناسایی اراضی انجام شده که کار بسیار مهم و پرزحمتی بوده است.

وی همچنین اشاره کرد که این اداره کل در مقام شناسایی اراضی ملی خوب عمل کرده است. اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با استفاده از ظرفیت شورای حفظ حقوق بیت‌المال توانسته است اراضی ملی را شناسایی و اقدامات لازم را انجام دهد.

وی ضمن قدردانی از مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: دیگر ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها می‌توانند از این تجربه استفاده کرده و با بهره‌گیری از شورای حفظ حقوق بیت‌المال، کاداستر و تعیین تکلیف اراضی ملی داخل محدوده و حریم، اهداف حفظ و حراست از اراضی را پیش ببرند.