شناسهٔ خبر: 177325 - سرویس استان‌ها

معاون فنی و مهندسی سازمان ملی زمین و مسکن مطرح کرد؛

بخش روبنایی (ساخت مدرسه و مسجد) در اولویت‌های برنامه‌ سازمان ملی زمین و مسکن 

همایش معاون فنی و مهندسی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: امسال بخش روبنایی (مدارس و مساجد) در اولویت قرار دارد و کنترل‌های لازم در این خصوص بعمل خواهد آمد.  

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان، علیرضا صادقیان‌فر، معاون فنی و مهندسی سازمان ملی زمین و مسکن، در دور دوم همایش فصلی منطقه ۴ گروه‌بندی‌های استانی که به میزبانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی این نشست پایش برنامه اجرایی سال ۱۴۰۳ سازمان ملی زمین و مسکن است.

وی با اشاره به رکورد بی‌سابقه‌ای که در حوزه آماده‌سازی در کشور ثبت شده، گفت: اگر استان‌ها مطابق با برنامه اجرایی که در ابتدای سال تدوین شده پیش بروند، احتمالاً این رکورد برای سال‌های آینده دست‌یافتنی نخواهد بود.

معاون فنی و مهندسی سازمان ملی زمین و مسکن افزود: امسال بخش روبنایی، شامل مدارس و مساجد، با توجه به تأکیدات مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در اولویت قرار دارد و کنترل‌های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

صادقیان‌فر همچنین در خصوص مباحث زیربنایی اظهار کرد: در این حوزه، دیدگاه ما این است که تخصیص اعتبارات با هماهنگی سازمان ملی زمین و مسکن انجام شود تا پروژه‌های اولویت‌دار مشخص و منابع به‌نحو مطلوب تخصیص یابد.

وی خاطرنشان کرد: در این همایش، در چهار حوزه با ادارات کل راه و شهرسازی هفت استان بحث و گفتگو انجام خواهد شد که شامل موضوعات شهرسازی، طرح‌های آماده‌سازی و الگوهای ساخت، ایجاد شهرک‌های مسکونی دولتی و موضوع اجرا و نظارت پروژه‌ها است.

گفتنی است، دور دوم همایش فصلی منطقه ۴ گروه‌بندی‌های استانی با موضوع پایش تخصصی اهداف و برنامه‌های سال ۱۴۰۳ سازمان ملی زمین و مسکن، با حضور مدیران و کارشناسان سازمان ملی زمین و مسکن و ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های قم، اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر برگزار شد.