شناسهٔ خبر: 177346 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

۴۱ دستگاه شتابنگار در لرستان فعال است

ببینید| نصب و راه اندازی ۳۴ دستگاه شتاب‌نگار در شمال استان سیستان وبلوچستان مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: تا کنون ۴۱ دستگاه شتابنگار برخط و دیجیتال نسل جدید در راستای توسعه شبکه شتابنگار در سطح استان نصب و راه اندازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)؛ بهزاد شاکرمی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان اظهار کرد: با توجه به شکل زمین ساختی و موقعیت جغرافیایی و همچنین قرار گرفتن لرستان در مجاورت ابر گسل زاگرس و گسل دورود؛ این استان در پهنه بندی خطر زمین لرزه در ایران؛ با خطر نسبی زیاد قرار دارد.

شاکرمی افزود: با توجه به ضوابط اجرایی آئین نامه طراحی ساختمان ها در برابر زلزله استاندارد؛ لزوم اندیشیدن به مسائل مدیریتی و برنامه ریزی در خصوص مقاوم سازی ساختمان ها در این راستا الزامی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان رعایت اصول ایمنی در ساخت و سازها را یکی از عوامل کاهش خسارت های ناشی از زمین لرزه عنوان کرد و بیان داشت: تهیه نقشه مخاطرات زمین شناسی و نظارت بر ساخت و سازها از وظایف راه و شهرسازی است که به طور جد و با دقت انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه های شتابنگار برخط و دیجیتال طی سه فاز عملیاتی و در اکثر شهرهای استان نصب شده است؛بیان کرد:سال ۱۳۹۷ و در فاز نخست؛چهار ایستگاه شتابنگار برخط و ۱۶ ایستگاه شتابنگار دیجیتال در سطح استان نصب و راه اندازی شده است.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی لرستان ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ و اجرایی کردن فاز دوم؛تعداد ۱۰ ایستگاه برخط و ۳ ایستگاه شتابنگار دیجیتال در مناطق مختلف استان نصب شده است.

وی افزود: در عملیاتی کردن فاز سوم در خرداد ماه سال ۱۴۰۲ تعدد ۶ دستگاه شتابنگار برخط و دو دستگاه شتابنگار دیجیتال در سطح استان نصب و راه اندازی شده است.

شاکرمی اضافه کرد: در مجموع تعداد ۴۱ ایستگاه شتابنگار برخط و دیجیتال در سطح استان لرستان برای پاسخ دهی سریع به مخاطرات زلزله نصب و عملیاتی شده است.

این مقام مسئول به اثرگذاری تحریم های ظالمانه در خرید شتابنگارهای جدید هم گریزی زد و گفت: باتوجه به اینکه این شتابنگارها را باید از کشورهای اروپایی خریداری کرد وجود تحریم های غیرقانونی و غیر انسانی باعث شده است تا در اضافه کردن ایستگاه های جدید شتابنگار با مشکل مواجه شویم.