شناسهٔ خبر: 177352 - سرویس استان‌ها

ثبت بیش از ۹۹ میلیون تردد در جاده‌های گلستان

گلستان معاون فنی و نظارت راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از ثبت بیش از ۹۹ میلیون تردد در ۶ ماهه اول امسال در محورهای ارتباطی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، یوسف مرگان با اشاره به ثبت ۹۹ میلیون و ۳۰۱ هزار تردد در ۶ ماهه اول امسال در محورهای ارتباطی استان، اظهار کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ثابت بوده و تغییری را نشان نمی دهد.

وی افزود: از این ترددها بیش از ۱۲ میلیون و ۲۱۴ هزار مورد آن مربوط به ترددهای بین استانی بوده که به استان وارد یا از استان خارج شده اند.

مرگان ادامه داد: مازندران، تهران، سمنان، خراسان شمالی و رضوی، قم و گیلان به ترتیب مقاصد پلاک های استان بوده است.

به گفته وی، پرترافیک‌ترین محور ارتباطی استان محور گرگان به علی آباد و بالعکس است که به طور متوسط روزانه ۳۹ هزار تردد از آن به ثبت می رسد.

مرگان خاطرنشان کرد: این آمارها بر اساس گزارش ۴۲ سامانه پلاک خوان، ۵۴ سامانه تردد شمار و یک سامانه توزین در حال حرکت مرکز مدیریت راه‌های استان در سطح محورهای مواصلاتی استان است که در طول محورها نصب هستند.

معاون فنی و راه‌های روستایی گلستان، ساعات اوج ترافیک محورهای استان را بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ و متوسط سرعت خودروها را در این بازه زمانی ۶۹ کیلومتر بر ساعت ذکر کرد.