شناسهٔ خبر: 177357 - سرویس استان‌ها

تردد بیش از ۷ میلیون خودرو در شهریور ماه از محورهای مواصلاتی استان خراسان جنوبی

مرکز مدیریت راه های خراسان جنوبی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از ثبت تردد بیش از ۷ میلیون خودرو توسط دستگاه های تردد شمار طی شهریور ماه در سطح محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، اسداله جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: از ابتدای شهریور ماه سال جاری ترددهای ثبت‌شده توسط ۸۰ دستگاه ترددشماری استان ۷ میلیون و ۸۵۶ هزار تردد بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل شاهد افزایش ۳ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان بوده ایم.

وی افزود: از این تعداد ۵ میلیون و ۹۷۱ هزار تردد مربوط به وسایل نقلیه سبک و تعداد یک میلیون و ۸۸۵ هزار تردد نیز به وسایل نقلیه سنگین تعلق داشته است.

جلال زاده اضافه کرد: مجموع تردد بین استانی بیش از یک میلیون و ۴۷۵ هزار خودرو بوده که از این میزان تعداد ۷۳۵ هزار وسیله نقلیه وارد استان و ۷۴۰ هزار وسیله نقلیه نیز از استان خارج شدند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۳.۶ درصدی تردد بین استانی بوده ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی تصریح کرد: بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی براساس پلاک خوانده شده توسط سامانه های پلاک خوان در بازه ماه شهریور، در روز ۱۲ شهریورماه(رحلت حضرت رسول اکرم(ص)) و معادل ۵۹ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده بوده است.

 جلال زاده اظهار کرد: از مجموع خودروهای وارد شده به استان سهم ۲۱ درصدی از مبدا خراسان رضوی بوده و همچنین ۲۷ درصد از تردد خودروهای مشاهده شده در استان قصد سفر به مقصد خراسان رضوی را داشته اند و ماندگاری وسایل نقلیه در استان نشان دهنده آن است که در شهریور ماه بیش از ۱۰ هزار وسیله نقلیه (معادل ۶  درصد از کل وسایل نقلیه غیربومی مشاهده شده در استان) بین ۱ تا ۴ روز در استان اقامت داشتند.

وی ادامه داد: بیشترین تردد استان در محورهای بیرجند – قاین، بیرجند – سربیشه و بیرجند – خوسف  بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی در ادامه بیان داشت: طی این مدت بیش از ۵ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان صورت گرفته و توسط کارشناسان مرکز پاسخ داده شده است.

جلال زاده همچنین با اشاره به اینکه اکیپ‌های راهداری به‌صورت مستمر در کنار سایر نیروهای امدادی مشغول به خدمت‌رسانی در طول راه‌های استان هستند، یادآور شد: از هم‌وطنان عزیز درخواست می‌شود جهت حفظ سلامت خود و همراهان، نکات ایمنی سفر با خودروهای شخصی را رعایت فرمایند و با سرعت مطمئنه در جاده‌ها تردد کنند و همچنین قبل از آغاز سفر برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها می‌توانند با تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان تماس بگیرند.