شناسهٔ خبر: 177365 - سرویس استان‌ها

در شش ماهه ابتدای سال جاری محقق شد؛

کاهش ۱۱ درصدی تلفات حوادث رانندگی درجاده های خراسان رضوی

کاهش تلفات حوادث رانندگی در راههای خراسان رضوی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی از کاهش ۱۱ درصدی متوفیان حوادث رانندگی در راه‌های خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، جعفر شهامت مدیرکل راهداری استان اظهار داشت: در شش ماهه ابتدای سال جاری ۴۵۵ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند و این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار ۵۱۳ نفر بود، ۱۱ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در ۶ ماهه ابتدای سال گذشته تعداد تصادفات منجر به فوت ۴۱۱ فقره بوده و در مدت مشابه در سال جاری ۳۸۱ فقره که با کاهش ۷ درصدی مواجه بودیم.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان با اعلام اینکه تعداد ۴هزار و ۵ فقره تصادف منجر به جرح در ۶ ماهه ابتدای سال گذشته رخ داده است، ادامه داد: در مدت مشابه سال جاری با تعداد ۵ هزار و ۶ فقره شاهد افزایش ۲۵ درصدی تصادفات منجر به جرح در راه‌های استان بودیم. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: در خراسان رضوی بر اساس آمار اعلام شده از سوی پلیس راه و پشتوانه مطالعاتی کارشناسان در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بیشترین آمار تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی، رخ به رخ و حوزه کاربران آسیب پذیر شامل موتورسیکلت سواران و عابران پیاده بوده و بیشترین علت این تصادفات نیز عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت ثبت شده است.

شهامت تصریح کرد: ما برای ارتقای مدیریت ایمنی، دبیرخانه‌ای تحت عنوان دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه های استان را در اداره کل فعال کرده‌ایم که با برگزاری جلسات مداوم مسایل ایمنی شهرستان ها را بررسی و رصد می‌کند.

در بخش راه ایمن نیز با راه اندازی نهضت روکش راه‌های استان، نصب علایم راهنمایی و رانندگی، ایجاد روشنایی و رفع خطر از نقاط حادثه خیز ، اقدامات موثری در جهت ایمن سازی راه ها صورت گرفته است.