شناسهٔ خبر: 177409 - سرویس استان‌ها

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خبر داد:

رفع تصرف ۱۶ هزار متر مربع از اراضی دولتی لرستان

رفع تصرف بیش از ۴ هزار مترمربع اراضی ملی در کرمانشاه مدیرکل راه و شهرسازی لرستان از رفع تصرف ۱۶ هزار متر مربع از اراضی دولتی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، بهزاد شاکرمی در تشریح عملکرد یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان گفت: رفع تصرفات انجام شده در راستای پیشگیری و مبارزه با پدیده زمین خواری و در گشت زنی های نیروهای یگان حفاظت از اراضی دولتی و ملی اداره کل راه و شهرسازی لرستان، ۱۶ هزار متر مربع به ارزش بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان آزاد و رفع تصرف شد.

وی افزود: یگان حفاظت از اراضی ملی سازمان ملی مسکن در لرستان روزانه ۱۰ گشت موتوری در سطح استان دارد.

شاکرمی خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری موارد را به شماره ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ پیامک کنند.

وی ضمن هشدار به سودجویان ادامه داد: یگان حفاظت از اراضی ملی این اداره کل با قاطعیت تمام مقابل افراد سودجو و منفعت طلب ایستاده و اجازه دست درازی به اموال عمومی و بیت المال را نخواهد داد.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی لرستان اظهار داشت: مردم قبل از انجام هرگونه معاملات ملک مسکونی؛مزروعی و باغی از مبادی و دستگاه های مربوطه؛ادارات راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، منابع طبیعی،جهادکشاورزی،فرمانداری ها و بخشداری ها استعلام بگیرند و در صورت غیر ملی و غیر دولتی بودن عرصه اقدام به خرید کنند.

شاکرمی در پایان ضمن هشدار به سودجویان یک توصیه هم برای شهروندان داشت و گفت: شهروندانی که قصد خرید ملک و یا زمین در هر نقطه از استان را دارند ابتدا استعلام های لازم از ادارات راه و شهرسازی را بگیرند تا در دام اشخاص سودجو و متخلف گرفتار نشوند چرا که هرگونه خرید و فروش اراضی ملی و دولتی جرم محسوب می شود و متخلفین به دستگاه قضایی معرفی می شوند.