شناسهٔ خبر: 177433 - سرویس استان‌ها

در شهریورماه ۱۴۰۳ انجام شد؛

اخذ ۱۰۲ فقره سند تک برگ اراضی ملی شهرستان گلپایگان

امینی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان گفت: در راستای تثبیت مالکیت اراضی دولتی، ۱۰۲ فقره سند تک برگ اراضی دولتی و ملی این شهرستان اخذ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ غلامرضا امینی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان اظهار کرد: با تلاش‌های به عمل آمده در این اداره و در راستای اجرای سیاست‌گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در شهریورماه سال‌جاری اسناد تک برگ برای ۳.۴ هکتار از اراضی ملی این شهرستان اخذ شد.
 
وی افزود: بر این اساس ۱۰۲ فقره سند تک برگ به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شد.
 
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان بیان کرد: این اسناد شامل ۶۰ برگ اسناد تفکیکی در سایت ۶۷ هکتاری شهرستان در جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت و همچنین ۴۲ برگ سند تفکیکی در شهرک الوند بوده است.
 
وی با بیان اینکه اخذ اسناد تک برگی برای اراضی دولتی شهرستان یکی از اولویت‌های کاری این اداره است، گفت: اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند.
 
امینی، افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم را از جمله اهداف مهم اجرای این قانون عنوان کرد.