شناسهٔ خبر: 177449 - سرویس مسکن و شهرسازی

مسئول امور شهرسازی سازمان ملی زمین و مسکن:

سازمان ملی زمین و مسکن هوشمندسازی شهرک‌ها را در برنامه دارد

نشست مسئول امور شهرسازی سازمان ملی زمین و مسکن در نشست آموزشی «اصول و روش‌های طراحی فضاهای شهری و شهرک‌های مسکونی» گفت: یکی از مهمترین وظایف این سازمان شناسایی و الحاق اراضی به محدوده شهرها و پس از آن طراحی این اراضی برای ساخت مسکن است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا خالقی مسئول امور شهرسازی سازمان ملی زمین و مسکن در نشست آموزشی «اصول و روش‌های طراحی فضاهای شهری و شهرک‌های مسکونی» گفت: یکی از مهمترین وظایف این سازمان شناسایی و الحاق اراضی به محدوده شهرها و پس از آن طراحی این اراضی برای ساخت مسکن است.

هوشمندسازی شهرک‌های مسکونی در دستور کار ادارات کل راه و شهرسازی

خالقی با بیان اینکه به استناد قوانین بالادستی از جمله قانون جهش تولید مسکن و برنامه هفتم توسعه، در سال‌های اخیر سطح وسیعی به اراضی شهری کشور اضافه شده و در ادامه نیز اضافه خواهد شد، افزود: ادارات کل راه و شهرسازی در استان‌ها باید بحث هوشمندسازی شهرک‌های مسکونی را در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: علاوه بر موضوع برنامه‌ریزی شهری و برنامه‌ریزی کاربری اراضی، موضوع طراحی شهری و توجه به افزایش کیفیت محیط شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این موارد باید در بدنه کارشناسی و مدیریتی ادارات کل استانی تقویت شود. بنابراین آشنایی با اصول و روش های طراحی شهری در کنار مسئله برنامه ریزی شهری از اهمیت زیادی برخوردار است.

مسئول امور شهرسازی سازمان ملی زمین و مسکن اهداف برگزاری این دوره آموزشی را آشنایی و افزایش دانش کارشناسان و مدیران وزارت راه و شهرسازی در زمینه اصول و روش‌های طراحی شهری خواند.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، تعاریف شهر، شهرسازی، طراحی شهری و شهرک‌سازی، شهرسازی در ایران، سلسله مراتب طرح‌ها و جایگاه طراحی شهری، شهرسازی هوشمند، توسعه هوشمند و شهر هوشمند و همچنین هوشمندسازی شهرک‌ها از جمله سرفصل‌های این نشست بود.

گفتنی است در این نشست آموزشی معاونان شهرسازی، مسکن و روسای اداره معماری و طراحی شهری ادارات کل راه وشهرسازی استان‌ها و همچنین مدیران و کارشناسان حوزه فنی و مهندسی سازمان ملی زمین و مسکن حضور داشتند.