شناسهٔ خبر: 177466 - سرویس استان‌ها

کشف و شناسایی ۱۸۸۶ مورد اضافه تناژ در سطح محورهای خراسان جنوبی

مزیدی معاون حمل و نقل خراسان جنوبی.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: با توجه به مخاطرات حمل بار بیش از ظرفیت مجاز در کاهش ایمنی تردد و خسارت به جاده‌ها ۱۸۸۶ مورد اضافه تناژ از ابتدای سال در سطح محورهای استان شناسایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، علی اکبر مزیدی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، از شناسایی و اعمال قانون ۱۸۸۶ مورد تخلف اضافه تناژ از ابتدای سال جاری خبر داد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۶ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به خطرات ناشی از حمل بار بیش از ظرفیت مجاز، تأکید کرد: طرح تشدید برخورد با متخلفین اضافه تناژ به‌طور جدی در دستور کار قرار دارد و هدف آن شناسایی و جلوگیری از آسیب به بستر و ابنیه فنی راه‌هاست.

مزیدی افزود: حمل بار بدون بارنامه علاوه بر تخلف، می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری برای رانندگان به همراه داشته باشد، از جمله عدم پوشش بیمه در صورت بروز حوادث.

وی همچنین بر اهمیت کنترل ایمنی بار، ایمنی ناوگان، تجهیزات استاندارد و کارت هوشمند تأکید کرد و گفت: این شاخص‌ها از مهم‌ترین ابزارها برای کاهش تخلفات و افزایش ایمنی جاده‌ها هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در پایان اعلام کرد: با توجه به تردد زیاد وسایل نقلیه باربری در استان، نظارت و کنترل در محورهای پر تخلف مانند نهبندان-سربیشه و طبس-یزد با استفاده از باسکول‌های ثابت و سیار و همکاری پلیس راه در حال انجام است تا از تکرار تخلفات و خسارت به سرمایه ملی جلوگیری شود.