شناسهٔ خبر: 177508 - سرویس استان‌ها

ورود ترکمنستانی‌ها از مرز لطف آباد به ایران ۳ برابر شد

پایانه مرزی لطف آباد مدیر پایانه مرزی لطف آباد گفت: ورود مسافران ترکمنستانی به کشور از طریق این گذرگاه مرزی طی ۶ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال سه برابر شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، محسن رکنی، مدیر پایانه مرزی لطف‌آباد، اعلام کرد که در نیمه نخست امسال، ۱۱ هزار و ۶۵۱ نفر مسافر از طریق این پایانه وارد کشور ایران شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در شش ماهه اول سال جاری، ۱۱ هزار و ۲۴۱ نفر مسافر ترکمنستانی نیز از طریق پایانه مرزی لطف‌آباد به کشور خود بازگشتند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵۰ درصد افزایش یافته است.

مدیر پایانه مرزی لطف‌آباد دلایل افزایش شمار مسافران ترکمنستانی را ناشی از افزایش تعاملات دولت با همسایگان و وجود فرصت‌های اقتصادی در شهر لطف‌آباد عنوان کرد.

رکنی، دبیر کمیته هماهنگی مرز زمینی لطف‌آباد، ادامه داد: وجود تسهیلات برای حمل کالاهای چمدانی توسط مسافران متردد از سوی گمرک نیز در افزایش ترددها تأثیرگذار بوده است.

وی همچنین تأسیس شرکت حمل و نقل مسافر سواری کرایه با هدف ارائه خدمات حمل‌ونقلی به‌صورت قانونی، پس از ۳۰ سال، را یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش تردد مسافران از این پایانه مرزی و گمرک معرفی کرد.