شناسهٔ خبر: 177519 - سرویس استان‌ها

افزایش ۱۱ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان زنجان

راهداری زنجان رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از ثبت ۲۱ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۵۵۰ تردد انواع وسائط نقلیه در سطح محورهای ارتباطی تحت پوشش این اداره کل طی ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، محمد محمدی، رئیس مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل اظهار کرد: بر اساس آمار به دست آمده از سامانه ترددشماری نصب‌شده در محورهای استان زنجان، طی شش ماهه نخست امسال بیش از ۲۱ میلیون وسیله نقلیه در محورهای استان تردد کرده‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بیشترین تردد در محورهای مواصلاتی استان به آزادراه زنجان-قزوین اختصاص دارد که ۳۳ درصد از کل ترددهای استان در ۶ ماه گذشته را تشکیل می‌دهد.

محمدی همچنین تعداد تخلفات ثبت‌شده در این مدت را ۳۰۷ هزار و ۵۳۷ فقره عنوان کرد و افزود: این تعداد تخلفات نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۷۰ درصد کاهش یافته است که نشان‌دهنده رعایت سرعت مجاز توسط رانندگان است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات را ۴۱ دستگاه ذکر کرد و گفت: با تلاش‌های صورت‌گرفته، ۴ دستگاه سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه-قیدار-همدان در سال ۱۴۰۳ نصب و راه‌اندازی شده است. این اقدام امیدواریم درصد تصادفات در این محورها به میزان چشمگیری کاهش یابد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در این مدت بیش از ۶۲ هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل صورت گرفته، بیان کرد: سامانه تلفنی گویا و اپراتوری ۱۴۱ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی در خصوص آخرین وضعیت جوی جاده‌های کشور، ثبت شکایات در مورد وضعیت راه‌ها، حمل و نقل کالا و مسافر و راهنمایی استفاده‌کنندگان از راه است.