شناسهٔ خبر: 177521 - سرویس استان‌ها

رفع ۱۲ نقطه پرتصادف جاده‌های استان اصفهان در نیمه نخست سال ۱۴۰۳

رفع ۱۲ نقطه پرتصادف جاده‌های استان اصفهان در نيمه نخست سال ۱۴۰۳ رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از رفع ۱۲ نقطه از نقاط پرتصادف جاده‌های استان در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ محمدحسن محمدزمانی، رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان، اظهار کرد: با تلاش و همت راهداران و همکاری پلیس راه استان، در جریان رفع نقاط حادثه‌خیز مصوب سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۴۰۱، در سال جاری ۱۲ نقطه از راه‌های استان ایمن‌سازی و خطر آنها رفع شد. همچنین پروژه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان برای رفع سایر نقاط پرتصادف در سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در سطح محورهای مواصلاتی استان اصفهان، ۴ هزار و ۹۰۰ کیلومتر عملیات خط‌کشی با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال انجام شد. همچنین با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال، اقدام به بازسازی و خرید تابلوهای اطلاعاتی به میزان ۷۰۰ مترمربع شد.

محمدزمانی به استفاده از تابلوهای اخطاری و انتظامی از جنس کامپوزیت برای جلوگیری از سرقت در راه‌های استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۴ هزار عدد از این تابلوها با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال تهیه و نصب شد.

رئیس اداره ایمنی و حریم در خصوص اجرای روشنایی در جاده‌های برون‌شهری استان اصفهان نیز بیان کرد: با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال، روشنایی نقطه‌ای در ۱۸ نقطه اجرا شد و همچنین خرید و اجرای سیستم روشنایی طولی به میزان ۲۳ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال در سال گذشته انجام شد.

وی تشریح کرد: در جهت رفع مزاحمت نور چراغ خودروهای عبوری در جهت مخالف و همچنین افزایش ایمنی این نقاط، در سال گذشته با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال، اقدام به تعویض گاردریل فلزی و اجرای حفاظ بتنی مفصلی جدید در ۱۶ کیلومتر از جاده‌های استان شد.

محمدزمانی به آشکارسازی و ایمن‌سازی مقاطع مختلف راه‌های استان، همچون دماغه‌ها و ورودی تقاطع‌ها با ۱۵۳ میلیارد ریال اعتبار اشاره کرد و گفت: تعداد ۲۹۰ مقطع با نصب تجهیزات ایمنی نظیر بولارد، چشم گربه‌ای و بشکه ایمنی ایمن‌سازی شد. همچنین ۸۵ دستگاه چراغ چشمک‌زن و ۸ کیلومتر حفاظ فلزی گاردریل نیز در سطح محورهای استان نصب شد.