شناسهٔ خبر: 177540 - سرویس استان‌ها

افزایش ۴ درصدی جابه‌جایی مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای

محمد سرگزی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری  و حمل و نقل جاده ای استان همدان از افزایش ۴ درصدی جابه‌جایی مسافر در ۶ ماه نخست سال جاری توسط ناوگان حمل و نقل مسافری استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جاده ای استان همدان، محمد سرگزی  معاون حمل و نقل اداره کل راهداری  و حمل و نقل جاده ای استان از افزایش ۴ درصدی جابه‌جایی مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی، در شش ماهه نخست سال جاری از استان همدان خبر داد و افزود: در این مدت بیش از یک میلیون و ۷۱۰ هزار نفر، از استان همدان با ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابه‌جا شده اند که در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۶۴۹ هزار نفر بوده است.

سرگزی با بیان اینکه جابه‌جایی این تعداد مسافر در شش ماهه نخست امسال در قالب ۱۹۱ هزار و ۷۰۰ سفر انجام شده تصریح کرد: با توجه به تعداد مسافر جابه‌جا شده طی مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۴ درصدی سفرها در بازه زمان اعلامی هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ارتقای کیفیت خدمات سفر و خدمت رسانی از جمله دلایل رشد جابه‌جایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی است، افزود: در تلاش هستیم این مهم در بخش ناوگان مسافری استان همدان تداوم یابد و شاهد رشد روز افزون استفاده از حمل و نقل عمومی توسط شهروندان باشیم.

وی اضافه کرد: خطر تصادف در استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به دلیل کنترل مستمر سطح ایمنی ناوگان مسافری توسط کارشناسان راهداری و عوامل پلیس راه و بکارگیری رانندگان حرفه ای بسیار پایین تر از وسایل نقلیه شخصی است که این امر باید مورد توجه شهروندان قرار گیرد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری  و حمل و نقل جاده ای استان همچنین به فعالیت ۲ هزار و ۱۲۰ راننده اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه در استان اشاره و مطرح کرد: همه این رانندگان دارای کارت هوشمند و سلامت اند.