شناسهٔ خبر: 177551 - سرویس استان‌ها

جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۳۱۲ هزار مسافر توسط ناوگان عمومی سیستان و بلوچستان در نیمه نخست سال جاری 

ناوگان اتوبوسی سیستان و بلوچستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان  از جابه‌جایی یک میلیون و ۳۱۲ هزار  و ۶۲۵ مسافر در قالب ۱۲۵ هزار و ۸۸۰ فقره سفر  طی ۶ ماهه نخست سال جاری توسط ناوگان حمل و نقل مسافری این استان خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)،تیمور باقری اظهار داشت: در ۶ ماهه ابتدای سال جاری، یک میلیون و ۳۱۲ هزار مسافر در قالب ۱۲۵ هزار و ۸۸۰ سفر، توسط ناوگان حمل و نقل مسافری این استان جابه‌جا شده اند.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از جابه‌جایی مسافر به مقصد درون استانی و ۵۰ درصد نیز به مقصد برون استانی بوده ،ادامه داد:بیشترین جابجایی مسافر در نیمه نخست سال جاری به شهرستان های زاهدان، زابل و سراوان اختصاص داشته است. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۸۶ درصد جابه‌جایی مسافر در این بازه ی زمانی توسط ناوگان اتوبوسی، ۲ درصد مینی بوس و ۱۲ درصد توسط سواری صورت گرفته است تصریح کرد: در حال حاضر ۶۴ شرکت حمل و نقل مسافر، بیش از ۲ هزار راننده،افزون بر ۷۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی ، ۳۹ دستگاه مینی بوس و بیش از ۴۷۰ دستگاه ناوگان سواری فعال در حوزه تحت پوشش این اداره کل در حال ارائه خدمات به مسافرین هستند.

باقری در پایان تاکید کرد:مردم و مسافران می‌توانند هر گونه انتقاد و شکایت خود از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت، مالکین و رانندگان رسیدگی شود.