شناسهٔ خبر: 177556 - سرویس استان‌ها

ثبت تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در مبادی ورودی و خروجی خراسان رضوی

مرکز مدیریت راههای خراسان رضوی معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: ۳ میلیون و ۴۲۰ هزار و ۸۳۲ وسیله نقلیه در مبادی ورودی و خروجی استان در شهریور ماه ۱۴۰۳ تردد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، کاظم قلاسی معاون فنی و راههای روستایی استان بیشترین مجموع ورود و خروج خودرو در استان را مربوط به ۱۶ شهریور ماه عنوان کرد و گفت: بر اساس اطلاعات پلاک های رویت شده در دوربین های پلاک‌خوان، ۴۷ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۴۷۷ پلاک در خراسان رضوی رویت شده که از این تعداد ۱۳۷ هزار و ۹۱۰ تخلف صورت گرفته است.

وی به ماندگاری خودروها در استان اشاره کرد و افزود: ۲۴ درصد از مجموع ماندگاری خودروها در استان بین یک تا سه روز و ۳۶ درصد بین سه تا هفت روز و ۱۳ درصد نیز بیش از یک هفته بوده است و همچنین بیشترین مقاصد سفر هم استانی‌هایمان در شهریور ماه نیز به ترتیب، تهران، خراسان شمالی، سمنان و مازندران با سهم ۱۱ درصد بوده اند.

معاون فنی و راههای روستایی استان افزود: براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه‌های توزین در حال حرکت در شهریور ماه سال جاری، ۳ هزار و ۱۵۱ تخلف اضافه تناژ قطعی در استان مشاهده شده است.

قلاسی اشاره ای به تعداد کل تماس‌ها با سامانه ۱۴۱ کرد و افزود: ۳۲ هزار و ۳۹۱ تماس برقرار شده که از این تعداد ۳ هزار و ۹۹۵ مربوط به بخش پاسخگویی بوده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رانندگان عزیز می توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت جاده‌های استان با سامانه تلفنی ۱۴۱ تماس حاصل کرده و همچنین با مراجعه به سایت و نصب نرم افزار ۱۴۱ از آخرین وضعیت محورهای کشور مطلع شوند. همچنین کاربران می‌توانند در سایت و نرم‌افزار ۱۴۱ تصاویر دوربین‌های نظارتی جاده‌ای را به صورت برخط مشاهده کنند.

گفتنی است مرکز مدیریت راههای استان در تمامی ساعات شبانه روز، آماده دریافت انتقادات، پیشنهادات و شکایات هموطنان گرامی در حوزه راه و حمل و نقل از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱ است.