شناسهٔ خبر: 177607 - سرویس بنادر و دریانوردی

حجم عملیات تخلیه‌وبارگیری کالا در بنادر مازندران از مرز یک میلیون تن فراتر رفت

سعید کیاکجوری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: با تلاش همکاران بخش‌های مختلف اداره کل، حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار از مرز یک میلیون تن گذشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، سعید کیا کجوری، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران در تشریح عملکرد این اداره کل گفت: با تلاش همه همکاران بخش های مختلف اداره کل، حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار از مرز یک میلیون تن گذشت.

وی افزود: از آغاز سال جاری تا کنون بیش از ۳۱۰ کشتی تجاری وارد بنادر نوشهر و فریدونکنار گردیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۲۷ درصدی برخوردار بوده است.

کیا کجوری با اشاره به رونق چشمگیر صادرات کالا در بنادر تابعه اداره کل افزود: میزان صادرات انواع کالا از بنادر نوشهر و فریدونکنار، نسبت به مدت مشابه قبلی ۲۱۶ درصد رشد داشته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر همچنین از رشد ۴۵ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر تابعه اداره کل در سال جاری خبر داد و گفت: بنادر نوشهر و فریدونکنار با برخورداری از امکانات و زیرساخت های مناسب تخلیه و بارگیری انواع کالا، فرصت مناسبی برای صادرات و واردات کالا در استان پهناور مازندران به شمار می روند.