شناسهٔ خبر: 177610 - سرویس استان‌ها

جابه‌جایی بار از استان قزوین ۷.۸ درصد افزایش یافت

جابه جایی کالا استان مرکزی رئیس اداره حمل‌ونقل کالای اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین از جابه‌جایی ۶ میلیون و ۳۷۰ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای استان طی ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: میزان حمل بار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، رضا پردل، رئیس اداره حمل‌ونقل کالای اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین از جابه‌جایی ۶ میلیون و ۳۷۰ هزار تن کالا  با ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای استان طی ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: میزان حمل بار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۸ درصد افزایش داشته است.

پردل ادامه داد: از این میزان بار یک میلیون و ۲۶۰ هزار تن به مقصد داخل استان و ۵ میلیون و ۱۱۰ هزار تن به خارج از استان حمل شده‌اند.

وی همچنین از افزایش صدور بارنامه در این مدت خبر داد و گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۴۳۸هزار برگ بارنامه حمل کالا در قزوین صادر شد که نسبت به همین مدت در سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

به گفته پردل، خاک معدنی، انواع نوشابه، میلگرد، آهن‌آلات و خاک صنعتی از بیشترین انواع کالاهای جابه‌جا شده توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین بوده است.

رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، بازرسی از ۱۴هزار و ۶۳۷ دستگاه ناوگان حمل و نقل کالا، صدور ۵۲۸کارت هوشمند جدید برای ناوگان و ۳۳۰ کارت هوشمند برای رانندگان ناوگان حمل و نقل را از جمله اقدامات انجام شده توسط این اداره در ۶ماهه اول امسال  عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در قالب کمیسیون‌های حمل و نقل،  نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل انجام می‌شود، از مردم، رانندگان و صاحبان کالا خواست هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

پردل افزود: در این مدت ۸۳ پرونده در کمیسیون ماده ۱۱ ویژه رسیدگی به تخلفات رانندگان، ۴۰ پرونده در کمیسیون ماده ۱۲ ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل و ۲۱۱ پرونده به کمیسیون ماده ۱۴ ویژه رسیدگی به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل کالا ارسال شد.