شناسهٔ خبر: 177621 - سرویس استان‌ها

ثبت بیش از ۱۴۲ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان مرکزی در نیمه نخست سال

مهرداد جـهانی اراک مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه بیش از ۱۴۲ میلیون تردد در جاده‌های استان به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به داده‌های ۷۰ دوربین ترددشمار مستقر در محورهای مواصلاتی استان اظهار کرد: بر اساس تحلیل اطلاعات این سامانه ها در نیمه اول سال جاری بیش از ۱۴۲ میلیون و ۷۴۶ هزار انواع خودرو در راه‌های استان تردد داشتند.

وی افزود: از مجموع این ترددها ۲۴ میلیون و ۷۹۸ هزار تردد مربوط به ناوگان سنگین است؛ به عبارتی ۱۷ درصد کل تردد به این ناوگان اختصاص یافته است؛ همچنین ۸۰۱ هزار و ۲۹۳ تردد ناوگان اتوبوسی نیز ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: تردد ناوگان اتوبوسی ۳ درصد افزایش و تردد ناوگان سنگین ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

جهانی خاطرنشان کرد: همچنین طی این مدت بیش از ۳۱ میلیون و ۱۹۶ هزار دستگاه انواع وسیله نقلیه به محدوده استان وارد و ۳۰ میلیون و ۷۶۱ هزار دستگاه خودرو از استان خارج شده است؛ طبق تحلیل این داده ها استان مرکزی پس از استان‌های تهران و البرز در رتبه سوم کشور در بحث ورود و خروج وسایل نقلیه قرار دارد.

وی با بیان اینکه از مجموع ترددهای ثبت شده در استان در نیمه نخست سال ۷۰ درصد ترددها مربوط به خودروهای با پلاک غیربومی است، افزود: ۷۲ درصد ماندگاری خودروهای عبوری در استان کمتر از یک روز بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه آزادراه تهران - ساوه و بالعکس و بزرگراه شازند- اراک در مجموع با بیش از ۱۹ میلیون تردد سه محور پرتردد استان در ۶ ماه ابتدای سال بوده‌اند، خاطرنشان کرد: بیشترین تخلف سرعت ثبت شده توسط دوربین های ثبت تخلف نیز در محورهای اتوبان ساوه- تهران، اراک- خمین و جاده قدیم همدان- ساوه به ثبت رسیده است.

جهانی با اشاره به سهم تخلف سرعت وسایل نقلیه در محورهای استان بیان کرد: خودروهای شخصی ۸۷ درصد، ناوگان باری ۱۲ درصد و ناوگان باری یک درصد سهم تخلفات رانندگی را به خود اختصاص داده اند.