شناسهٔ خبر: 177635 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خبرداد؛

خانواده‌های شهدا و ایثارگران صاحبخانه می‌شوند

خانواده‌های شهدا و ایثارگران صاحبخانه می‌شوند مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: کارگروهی متشکل از رزمندگان دفاع مقدس تشکیل شده و ماموریت دارند افرادی که هیچگونه تسهیلات مسکن را دریافت نکرده‌اند، شناسایی شوند و ما نیز اقدامات لازم را برای خانه‌دار کردن این قشر به‌ عمل آوریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در جلسه شورای مسکن که با حضور محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه و مدیران عضو برگزار شد، با اشاره به تاکیدات مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و استاندار کرمانشاه مبنی بر حمایت بیشتر از دهک‌های اول و دوم که شامل کمیته امداد و بهزیستی می‌شوند، افزود: در آخرین جلسه قرارگاه مسکن وزارت راه و شهرسازی توافقاتی مبنی بر احداث ۱۰۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی حاصل شده است و قصد داریم به سهمیه مناسبی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی به دهک‌های اول و دوم جامعه خبر داد و گفت: امیدواریم با مساعدت‌ها و همکاری بیشتر مسئولان، بتوانیم با تامین مسکن این قشر، بخش زیادی از دغدغه آنها را برطرف‌ کنیم.

الماسی تاکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز تسهیلات ویژه‌ای به صورت مستقیم برای این اقشار در نظر خواهد گرفت.

وی از پیشنهاد ابتکاری استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای ساماندهی وضعیت مسکن خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران خبر داد و تصریح کرد: خانواده‌هایی از شهدا و ایثارگران وجود دارند که هیچگونه تسهیلات مسکن دریافت نکرده‌اند و در حال حاضر نیز فاقد مسکن هستند. این کارگروه متشکل از خود رزمندگان دفاع مقدس است و ماموریت دارند افرادی که هیچگونه تسهیلات مسکن را دریافت نکرده‌اند، شناسایی شوند و ما نیز اقدامات لازم برای خانه‌دار کردن این قشر را انجام دهیم.

الماسی در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود مدارس در استان اشاره کرد و گفت: طرح نهضت ملی مسکن می‌تواند کمک شایانی به تامین سراهای سرانه‌های آموزشی در استان ما کند.

وی افزود: از فروش خانه‌های سازمانی، بخش از منابع مالی احداث ۳ مدرسه و درمانگاه را تامین کرده‌ایم و با کمک نوسازی مدارس در نظر داریم قرارداد جدیدی را برای ساخت ۳۶ مدرسه دیگر منعقد کنیم.

این مسئول از تامین مالی و تزریق ۵۰ درصدی منابع از صندوق ملی توسعه برای ساخت این مدارس خبر داد و بیان کرد: ۵۰ درصد دیگر را یا از منابع استانی و یا از منابع خیّران تامین خواهیم کرد.

لازم به‌ذکر است در این جلسه گزارشی از سازندگان پروژه های نهضت ملی، گزارشی از اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در خصوص  پروژه های نهضت ملی مسکن، گزارشی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در خصوص پروژه‌های نهضت ملی و واگذاری زمین ارائه و دیگر موضوعات مدارس نهضت ملی مسکن استان نیز بررسی شد.