شناسهٔ خبر: 177641 - سرویس استان‌ها

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

اجرای طرح کنترل و نظارت ویژه بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافربری در استان کهگیلویه و بویراحمد

کنترل و نظارت معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح کنترل و نظارت ویژه بر ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مهرجو فرخی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: طرح کنترل و نظارت با هدف ارتقای ایمنی ترافیک وسایل نقلیه عمومی مسافری به مدت ۷ روز، از تاریخ بیست و هشتم شهریور ماه تا سوم مهرماه ۱۴۰۳، با آغاز بازگشایی مراکز دانشگاهی و پیش‌بینی تقاضای جابه‌جایی با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای اجرا شد.

وی افزود: در این طرح، وسایل نقلیه عمومی مسافری شامل اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی زرد عمومی بین‌شهری و همچنین عملکرد مدیران فنی شرکت‌های مسافربری، توسط حوزه ایمنی و ترافیک معاونت حمل و نقل، با همکاری پلیس راه استان مورد نظارت قرار گرفت.

شایان ذکر است که در این طرح، بیش از ۱۲۰ وسیله نقلیه عمومی مسافربری در محورهای جاده‌ای و عملکرد ۱۰ شرکت حمل و نقل مسافری استان مورد نظارت و پایش قرار گرفت که در نتیجه، ۲۵ تخلف کشف و ۱۲ مورد به کمیسیون‌های تخلفات ناوگان عمومی مسافری ارجاع شد.