شناسهٔ خبر: 177646 - سرویس استان‌ها

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان خبر داد؛

رفع تصرف یک هزار و ۱۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان لنجان

سرهنگ امیرسعید باقری / اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت: یک هزار و ۱۰۰ مترمربع از اراضی ملی و دولتی شهرستان لنجان با اجرای یک فقره حکم قطعی قضایی رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سرهنگ امیرسعید باقری، فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان، اظهار کرد: به دنبال پایش مستمر اراضی ملی و دولتی استان اصفهان از سوی کارکنان این فرماندهی و پیگیری ویژه کارشناسان حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان، یک فقره حکم قضایی قطعی برای رفع تعرض به اراضی ملی در شهرستان لنجان با تلاش کارکنان این فرماندهی و پشتیبانی عوامل انتظامی اجرایی شد.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی انجام شده است، گفت: با اجرای این حکم قضایی، ۱,۱۰۰ مترمربع از اراضی ملی و دولتی در شهرستان لنجان، رفع تصرف و به بیت‌المال اعاده شده و نسبت به قلع و قمع و خلع ید آن اقدام شده است.

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان تصریح کرد: این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین‌خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی، محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد.

وی خاطرنشان کرد: سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ به‌عنوان پل ارتباطی بین مردم و یگان حفاظت اراضی استان در نظر گرفته شده است و هم‌استانی‌های عزیز می‌توانند تمامی اخبار، اطلاعات و گزارش‌های خود را پیرامون موضوع زمین‌خواری اطلاع‌رسانی کنند و در جلوگیری از وقوع هرگونه تعرض به اراضی ملی با این یگان همکاری و همیاری داشته باشند.