شناسهٔ خبر: 177647 - سرویس استان‌ها

عملیات خط کشی در محورهای ارتباطی شهرستان محمودآباد اجرا شد

مازندران رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان محمودآباد از اجرای عملیات خط کشی در سطح محورهای این شهرستان خبر داد و گفت : از ابتدای سال تا به امروز عملیات بیش از ۴۲ کیلومتر خط کشی در محورهای اصلی، فرعی و روستایی این شهرستان اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، ماشاالله صفری اظهار کرد: عملیات خط‌کشی محورهای کمربندی شرقی رفت و برگشت به طول ۱۲ کیلومتر، سیاهکلا به اوجی‌آباد به طول ۱۰ کیلومتر، محمودآباد-نور به طول ۵ کیلومتر و راه روستایی آرم-ارمکلا و تشبندان به طول ۷ کیلومتر و محور اورطشت و وازیک و افراتخت به طول ۸ کیلومتر اجرایی شد.

وی گفت: این اداره به منظور افزایش ایمنی محورها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه، به‌ویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جداکننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی، عملیات اجرای خط‌کشی را در سطح محورهای این استان در دستور کار خود قرار داد.

وی در ادامه به اقدامات ایمن‌سازی این اداره در سطح محورهای تحت پوشش خود اشاره کرد و تصریح نمود: اقدامات ایمن‌سازی از قبیل تأمین روشنایی و رفع خاموشی، پاکسازی و زیباسازی حریم راه‌ها، شانه‌سازی، رنگ‌آمیزی پایه‌های تابلو و نرده‌های پل، آشکارسازی نقاط پرتصادف، نصب انواع علائم اخطاری قوس، مسیرنما و خطرنما، تعمیر و بازسازی و نصب گاردریل و ساماندهی و افزایش اثربخشی علائم در طول محورها، تنها بخشی از اقدامات ایمن‌سازی این اداره بود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان محمودآباد در ادامه افزود: ان‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک، اجرای عملیات خط‌کشی در دیگر محورهای ارتباطی این شهرستان عملیاتی می‌شود.

گفتنی است از ۱۰,۴۰۰ کیلومتر راه ارتباطی موجود در مازندران، مقدار ۲۶۵ کیلومتر در محمودآباد قرار دارد.