شناسهٔ خبر: 177666 - سرویس استان‌ها

ترانزیت بیش از ۴۳۱ هزار تن کالا از پایانه مرزی ماهیرود

مرز ماهیرود.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از ترانزیت بیش از ۴۳۱ هزار تن کالا از طریق پایانه مرزی ماهیرود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، علی‌اکبر مزیدی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، گفت: از ابتدای سال جاری، ۴۳۱ هزار و ۳۴۸ تن کالا از طریق مرز ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده که این رقم نشان‌دهنده رشدی ۱۰۷۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

وی اضافه کرد: برای جابه‌جایی این حجم از کالا، ۱۷۷۲۱ سفر توسط کامیون‌های ترانزیت انجام شده است.

مزیدی ادامه داد: عمده کالاهای ترانزیتی از این مرز شامل داروهای گیاهی، آرد، شکر و سوخت از مبادی کشورهای امارات، روسیه، چین و عراق وارد کشور شده و از طریق مرز ماهیرود به افغانستان ترانزیت شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: طی این مدت، ۲۷۹ هزار و ۱۹ تن کالا نیز از طریق مرز ماهیرود به افغانستان صادر شده که این میزان صادرات شامل فرآورده‌های نفتی و سیمان بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش داشته است.

مزیدی یادآور شد: پایانه مرزی ماهیرود به عنوان یکی از مهم‌ترین مرزهای زمینی بین ایران و افغانستان، نقش کلیدی در توسعه تجارت و ارتباطات اقتصادی بین دو کشور دارد.

وی ضمن اشاره به تلاش‌های انجام شده برای توسعه زیرساخت‌های این مرز، گفت: افزایش ظرفیت و تسهیل فرآیندهای ترانزیتی در این مرز، نقش مهمی در جذب ترانزیت و ارتقای جایگاه آن در منطقه ایفا کرده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: طی ۶ ماهه ابتدایی امسال، ۲۶۴۸۰ خودرو وارد و ۲۵۰۸۰ خودرو از این مرز خارج شده‌اند.