شناسهٔ خبر: 177678 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

تامین زمین بیش از ۲۷ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن اردبیل

تامین زمین بیش از 27 هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تامین زمین برای ۲۷ هزار و ۸۷۱ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در همه شهرهای استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان، در یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای مسکن استان که در استانداری اردبیل برگزار شد، اعلام کرد: برای ۲۶ هزار و ۱۳۳ متقاضی در راستای طرح نهضت ملی مسکن تخصیص پروژه انجام شده است.

وی افزود: درخواست ۳۷ هزار و ۳۲۳ متقاضی برای بهره‌مندی از این طرح به‌طور نهایی تأیید شده و بیش از ۲۹ هزار و ۱۲ متقاضی، آورده اولیه ۴۰۰ میلیون ریالی خود را واریز کرده‌اند.

حیدری به روند احداث مساکن حمایتی اشاره کرد و گفت: این طرح در ۲۹ شهر استان آغاز شده و ۲۰ هزار و ۴۶۴ واحد مسکونی به مرحله عقد قرارداد برای بهره‌مندی از تسهیلات بانکی رسیده است.

وی همچنین خبر داد: پروژه ۴۶۰ واحدی شهید داور یسری واقع در شهرک اندیشه تا پایان سال جاری تکمیل و به متقاضیان تحویل خواهد شد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان از اختصاص زمینی به مساحت ۲۵ هزار مترمربع برای ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی در شهرک شهید خراسانی اردبیل برای کارکنان نیروهای مسلح خبر داد و افزود که ۶۴ هکتار زمین برای ساخت ۲ هزار و ۴۶۶ واحد مسکونی در پنج سایت به کارکنان و اساتید دانشگاه‌های استان تخصیص یافته است.

در پایان، حیدری با قدردانی از تلاش‌های انجام شده، اعلام کرد: تعداد ۶۲۱ قطعه زمین در شهرهای نمین، جعفرآباد مغان، لاهرود و خلخال به خانواده‌های واجد شرایط تخصیص داده شده است. در ابتدای جلسه، مدیران دستگاه‌های عضو شورای مسکن و بانک‌های عامل گزارشی از اقدامات و برنامه‌های خود ارائه کردند.