شناسهٔ خبر: 177684 - سرویس استان‌ها

در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۳؛

بیش از ۲۴ میلیون تن کالا از مبادی خوزستان جابه‌جا شد

جابجایی کالا خراسان جنوبی.jpg مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان از جابه‌جایی بیش از ۲۴ میلیون تن کالا از مبادی استان در ۶ ماه نخست ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، اعلام کرد: در ۶ ماه نخست ۱۴۰۳، بیش از ۲۴ میلیون تن کالا از مبادی استان جابه‌جا شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این کالاها توسط یک میلیون و ۲۵۰ هزار سفر جابه‌جا شده و عمده آن‌ها شامل ذرت دامی، کنجاله، بنزین، مصالح ساختمانی، شکر، آهن اسفنجی، انواع ورق آهنی، بذر دانه‌های روغنی، چغندرقند و کود اوره هستند.

جولانژاد گفت: در این بازه زمانی، بیش از ۶.۵ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام خمینی (ره) جابه‌جا شده که نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان، به‌طور متوسط، روزانه ۳۰۰۰ کامیون برای جابه‌جایی کالاها به بندر امام خمینی (ره) وارد می‌شدند.

وی تصریح کرد: ۴.۶ میلیون تن انواع ترکیبات نفتی و شیمیایی نیز توسط ۱۹۸ هزار سفر از استان جابه‌جا شده که این مقدار نسبت به سال گذشته، رشد ۳.۵ درصدی را نشان می‌دهد.