شناسهٔ خبر: 177685 - سرویس استان‌ها

افزایش ترددهای غیرمجاز در محورهای اردبیل؛ ۶ میلیون تخلف سرعت ثبت شد

تردد معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل از ثبت بیش از ۶ میلیون تردد تخلف سرعت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، منصور نجفقلیزاده، معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری استان، در بازدید از سامانه‌های هوشمند محور اردبیل-خلخال، اعلام کرد: در ۶ ماه نخست سال، بیش از ۶ میلیون مورد تخلف سرعت غیرمجاز ثبت شده است که ۱۰ درصد از کل ترددهای استان را شامل می‌شود. وی افزود که سرعت متوسط استان ۷۳ کیلومتر در ساعت است و از رانندگان خواست تا به علائم راهنمایی و رانندگی توجه کنند تا جان خود و دیگران را حفظ کنند.

نجفقلیزاده همچنین محورهای پرتردد تخلف سرعت غیرمجاز استان را شامل بران-قره آغاج، گرمی-بیله سوار و مشگین‌شهر-کنگرلو معرفی کرد و افزود: در ۶ ماه گذشته، به ترتیب ۲۶۳ هزار و ۷۷۴، ۱۸۳ هزار و ۵۰۷ و ۱۷۸ هزار و ۶۲۸ مورد تخلف در این محورها ثبت شده است.

وی به ثبت ۵۶۱ هزار و ۹۴۲ مورد تخلف سبقت غیرمجاز در مبادی ورودی و خروجی استان نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت، بیش از ۱۲۹ هزار مورد تخلف در محور آستارا-اردبیل، ۶۶ هزار و ۷۰۳ مورد در محور اردبیل-سرچم و ۴۸ هزار و ۷۳۷ مورد در محور اسالم-خلخال ثبت شده است.

نجفقلیزاده همچنین از ثبت ۱۱ میلیون و ۹۱۶ هزار و ۴۳۸ مورد تخلف فاصله طولی غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: ۹۹۶ هزار و ۳۱۸ مورد در محور اردبیل-آستارا، بیش از ۸۵۰ هزار مورد در محور آستارا-اردبیل و بیش از ۴۶۸ هزار مورد در محور اردبیل-مغان ثبت شده است.

وی در پایان به فعالیت ۷۴ دستگاه تردد شمار برخط، ۵۴ سامانه ثبت تخلفات سرعت و ۴۱ دوربین نظارت تصویری در محورهای استان اشاره کرد و از مردم خواست پیش از سفر برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی با سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تماس بگیرند.