شناسهٔ خبر: 177692 - سرویس هوایی

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری:

بومی‌سازی صنعت هواپیماسازی با جدیت بیشتر ادامه می‌یابد

حسین پور فرزانه سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری در دیدار با معاونان و مدیران این سازمان تاکید کرد: در ماموریت جدید، بحث بومی‌سازی صنعت هواپیماسازی با جدیت بیشتر ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، حسین پورفرزانه در دیدار با معاونان و مدیران سازمان هواپیمایی کشوری، به تشریح برنامه‌های کلان درون و برون سازمانی پرداخت و گفت: صنعت هوانوردی موتور پیشران توسعه پایدار است، بنابراین، تقویت و تحقق رسالت بنیادی چهارگانه سازمان هواپیمایی کشوری شامل حاکمیت، نظارت، هدایت و حمایت از صنعت هوانوردی با رویکرد منافع ملی با جدیت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه ضمن تاکید بر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در راستای سیاست‌های راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی و شعار سال اظهار کرد: خوداتکایی فناوری به منظور رفع نیازمندی‌ها، تبلور و تجاری‌سازی دانش مهندسی از جمله اولویت‌های این سازمان به شمار می‌رود، بنابراین در ماموریت جدید، بحث بومی‌سازی صنعت هواپیماسازی با جدیت بیشتر ادامه خواهد داشت.

پور فرزانه تصریح کرد: توجه به اقتصاد و کسب و کار هوانوردی با رویکرد حمل و نقل هوایی کوچک و هوانوردی عمومی و همچنین پایداری تجاری در این صنعت از دیگر سیاست‌های راهبردی است و در نظر داریم موانع بازدارنده در فرایندها از جمله، مقررات حاکمیتی به منظور کاهش ریسک و مدیریت هزینه- فرصت برای ترغیب سرمایه گذاران و رونق کسب و کار در این صنعت رفع شود.

وی، ارتقای ضریب کیفی و ایمنی در صنعت حمل ونقل هوایی در دولت چهاردهم را از جمله شاخص های راهبردی و ضروری برشمرد و گفت: توجه ویژه به زنجیره تامین صنعت هوانوردی در حوزه آموزش، تعمیرات، عملیات فرودگاهی و ... و تدقیق در نظارت بر کیفیت قطعات تامین شده از منابع خارجی از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌رود.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه مردم و جامعه بهترین ناظران ما به شمار می‌روند، افزود: افزایش رضایتمندی و ارتقای آسایش و رفاه مردم در صنعت حمل‌وهوایی از اولویت‌های این سازمان به‌شمار رفته، بنابراین برای تحقق آن از تمامی ظرفیت ها استفاده می‌کنیم و تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا خدمات بیشتر و با کیفیت‌تر در این صنعت ارائه شود.