شناسهٔ خبر: 177700 - سرویس استان‌ها

افزایش تخلفات سرعت در محورهای استان ایلام

دوربین معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام گفت: براساس آمار منتشر شده از سوی سامانه‌های ثبت تخلفات، در مرداد ماه سال‌جاری تعداد قابل توجهی تخلف سرعت در محورهای استان ایلام به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( ایلام)،حیدر دشتی پور، معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام، اظهار کرد: در مرداد ماه سال‌جاری تعداد قابل توجهی تخلف سرعت در محورهای استان ایلام به ثبت رسیده است.

وی افزود: از مجموع ۴۱۴,۰۳۹ پلاک ثبت شده، ۳۷۷,۴۴۴ پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی بوده است که این آمار نشان‌دهنده تسلط خودروهای شخصی بر ترافیک استان و سهم بالای آن‌ها در ارتکاب تخلفات سرعت است.

دشتی پور عنوان کرد: بیشترین میزان تخلف سرعت در محور ایلام-مهران گزارش شده است و از مجموع ۹۶,۵۵۱ تخلف سرعت شناسایی شده، ۹۰ درصد مربوط به وسایل نقلیه شخصی و ۱۰ درصد مربوط به وسایل نقلیه عمومی مسافری و باری بوده است. 

وی ادامه داد: همچنین، ۹۴ درصد تخلفات سرعت در این محور، کمتر از ۳۰ کیلومتر بالاتر از سرعت مجاز بوده است.

معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری ایلام یادآور شد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در مرداد ماه ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد افزایش ۶۷ درصدی سهم وسایل نقلیه غیربومی در استان بوده‌ایم.