شناسهٔ خبر: 177702 - سرویس استان‌ها

بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید ماشین آلات و تجهیزات راهداری در خراسان شمالی هزینه شد

ماشین آلات از ابتدای سال تاکنون بیش از۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید ماشین آلات و تجهیزات راهداری خراسان شمالی هزینه شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، حامد معروف، معاون راهداری این اداره کل، گفت: به منظور بهبود خدمات راهداری، از ابتدای سال جاری بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی برای خرید ماشین‌آلات و تجهیزات هزینه شده است.

وی افزود: در سال جاری ۴۸ میلیارد تومان برای خرید ۸ دستگاه کامیون و بیش از ۲۶ میلیارد تومان برای خرید ۳ دستگاه لودر و یک دستگاه بیل مکانیکی اختصاص یافته است. تعدادی از این ماشین‌آلات به استان منتقل شده و مابقی در حال انتقال اند.

معروف همچنین به تخصیص بیش از ۷ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات دیگر نظیر خط‌کش اتوبانی، چکش هیدرولیکی بیل مکانیکی و ۵ دستگاه برف‌خور تراکتوری اشاره کرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، ضریب فرسودگی ماشین‌آلات راهداری را به دلیل مأموریت‌های متعدد و عمر بالای این ناوگان، یکی از چالش‌های اصلی در ارائه خدمات عنوان کرد و گفت: خرید این ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین به بهبود خدمات‌رسانی در استان کمک خواهد کرد.

وی عمر متوسط ماشین‌آلات راهداری استان را ۲۴.۵ سال و درصد فرسودگی آن را ۵۳.۲ درصد اعلام کرد و افزود: برای اورهال، تعمیر و بازسازی ماشین‌آلات راهداری اعم از سبک، نیمه‌سنگین و سنگین، امسال بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

در حال حاضر ۲۷۷ دستگاه ماشین‌آلات در این اداره کل فعال است که شامل ۱۱۵ دستگاه سنگین، ۱۱۵ دستگاه نیمه‌سنگین، ۴۶ دستگاه سبک، ۱۲ دستگاه فرسوده و ۱۵ دستگاه از رده خارج شده می‌شود.