شناسهٔ خبر: 177708 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد؛

پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان تهران متوقف نشده و با قدرت در حال انجام است

تهران مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: علی رغم مشکلات مالی، پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان تهران متوقف نشده و با قدرت در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: به دلیل کمبود تزریق نقدینگی و تسهیلات از سوی بانک‌ها به پروژه‌های نهضت ملی مسکن و برای جلوگیری از توقف پروژه‌ها سعی کرده‌ایم بخشی از منابع را از طریق تأمین آورده متقاضیان تامین کنیم و علی رغم مشکلات مالی، پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان تهران متوقف نشده و با قدرت در حال انجام است.

وی افزود: به هیچ عنوان پرداخت آورده متقاضیان ماهانه نشده است و بر اساس پیشرفت فیزیکی پروژه از جمله طراحی، پروانه ساخت و طرح نقشه که در سیستم بارگذاری می‌شود به متقاضیان اطلاع رسانی می‌شود که بخشی از آورده خود را متناسب با پیشرفت پروژه پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون حتی متقاضیانی که واریز وجوه ناقص و کم داشته اند را حذف نکرده‌ایم.

جنتی با بیان اینکه تا به امروز متقاضیان پروژه‌های نهضت ملی مسکن باید حداقل ۲۸۰ میلیون تومان را تکمیل کنند، گفت: تاکنون میانگین پرداخت آورده متقاضیان برای پروژه ۵ هزار و۴۰۰ واحدی رباط کریم به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است که با این میزان آورده نگران کاهش سرعت عملیات اجرایی پروژه‌ها در ماه‌های آتی هستیم و در این خصوص رایزنی‌های خوبی با مراجع ذی‌ربط داشته‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اظهار کرد: پروژه ۵ هزار و ۴۰۰ واحدی رباط کریم به پیشرفت فیزیکی ۱۲ درصدی رسیده است که در صورت عدم تامین آورده متقاضیان و پرداخت عدم تسهیلات نمی‌توان امید داشت که پروژه پیشرفت سریعی در ماه‌های آتی داشته باشد.

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی پیامک آورده را راسا به متقاضیان ارسال می‌کند و برای پیگیری پرداخت آورده در چندین مرحله پیامک‌های یادآوری و تاکیدی به متقاضیان ارسال می‌شود.