شناسهٔ خبر: 177765 - سرویس استان‌ها

جابجایی بیش از ۳ میلیون مسافر از پایانه های مسافربری خوزستان

اتوبوس معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: در ۶ ماه نخست ۱۴۰۳ جابه‌جایی ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار مسافر از پایانه های مسافربری استان به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، فواد غزیعلی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: در ۶ ماه نخست ۱۴۰۳ جابه‌جایی ۳ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۸۶۵ مسافر از پایانه‌های مسافربری استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه این میزان مسافر توسط ۳۷۲ هزار و ۱۳۶ سفر جابجا شده اند، افزود: میزان انجام سفر از پایانه های مسافربری استان نیز کاهش ۱ درصدی نسبت به مدت مشابه را نشان می‌دهد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: در مدت یاد شده بیش از ۲ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۴۲۵ مسافر درون استانی و بیش از یک میلیون و ۲۵ هزار و ۴۴۰ مسافر برون استانی از پایانه های مسافربری استان جابه‌جا شده‌اند.

غزیعلی یادآور شد: در ۶ ماهه نخست امسال ۲۴۸ هزار و ۲۷۶ بلیط اینترنتی به فروش رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش داشت.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان همچنین گفت: در ۶ ماه نخست امسال تخلف اضافه تناژ ۸۹۷ کامیون شناسایی شد.

وی از صدور ۱۷ هزار و ۵۲۲ پروانه عبور در بازه زمانی یادشده خبر داد و افزود: در این مدت ۴۸ هزار و ۲۵۷ کامیون به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند که از این تعداد ۴۰ هزار و ۱۲۷ کامیون قبول و ۵ هزار ۴۳۲ کامیون رد شدند.