شناسهٔ خبر: 177820 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

شهرک جوانان و اراضی اسدگولی پروژه‌های شاخص بازآفرینی تبریز

سیداحمد موسوی مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با بیان این که در استان ۶ هزار و ۲۴۹ هکتار بافت ناکارآمد وجود دارد، پروژه شهرک جوانان و اراضی اسدگولی را از جمله پروژه‌های جابه‌جایی ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی شهر تبریز عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت عمران بازآفرینی شهری ایران، پانزدهمین جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی شهری ایران با حضور شهرداران و مدیران ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها به شکل وبیناری به ریاست محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد. در این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گزارشی از فعالیت‌های حوزه بازآفرینی شهری این استان ارایه کرد.

سیداحمد موسوی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی شهری ایران  با بیان این که در آذربایجان شرقی ۶ هزار و ۲۴۹ هکتار بافت ناکارآمد وجود دارد، تصریح کرد: در سکونتگاه‌های غیررسمی سه نوع پروژه شامل پروژه‌های احداث مسکن بند« ی» ، پروژه‌های عمرانی – اجرایی بازآفرینی و پروژه‌های توانمندسازی و در بافت‌های فرسوده نیز پروژه‌های محرک توسعه در دست انجام است.  پروژه شهرک جوانان  و اراضی اسدگولی از جمله پروژه‌های جابه‌جایی ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی شهر تبریز به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: در پروژه شهرک جوانان تبریز، هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی  در ۱۰ هکتار زمین واگذار شده توسط شهرداری این شهر در حال احداث است و مابقی پروژه توسط بنیاد مسکن در مرحله تهیه طرح آماده‌سازی قرار دارد. پروژه اراضی اسدگولی نیز دو بلوک مسکونی آن احداث شده و آماده واگذاری جهت جابه‌جایی ساکنان بوده و هم‌زمان ساخت بلوک‌های دیگر ادامه دارد.

موسوی با بیان این که پروژه‌های بازآفرینی متعددی در استان آذربایجان شرقی در دست احداث است، تصریح کرد: احداث کتابخانه ملازینال، احداث فضای ورزشی و پارک گورستان ستارخان و احداث خانه محله در شهر تبریز و نیز احداث مرکز فوریت‌های پزشکی و مدرسه در شهر مرند از جمله پروژه‌های شاخص در حوزه بازآفرینی شهری استان به شمار می‌رود.

وی افزود: سال گذشته موفق به جذب ۹۹ درصد اعتبارات در این حوزه شدیم.