شناسهٔ خبر: 177834 - سرویس هوایی

اتکا به توانمندی مهندسان ایرانی در صنعت هوانوردی راه برون رفت از مشکلات

نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌های برون رفت از مشکلات کشور اتکا به توان مهندسان ایرانی است که خوشبختانه شرکت فرودگاه‌ها از مهندسان مجرب و خبره‌ای برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ رضا نخجوانی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست ارتباطات و ناوبری هوایی که روز دوشنبه نهم مهر ماه برگزار شد، اظهار کرد: عبور از بحران‌ها و مشکلات کشور در مجموعه‌ای مثل شرکت فرودگاه‌ها که با توجه به اهمیت بسیار بالا جزو دستگاه‌های مهم به‌شمار می‌رود، اعتماد به توان نخبگان و مهندسان را می‌طلبد.

وی ضمن ابراز خرسندی از عملکرد متخصصان اداره‌کل ارتباطات و ناوبری هوایی گفت: مهندسان این اداره‌کل همانند سایر متخصصان حوزه‌های دیگر با ایثار و درایت پای کار کشور ایستاده و پرچم شرکت فرودگاه‌ها را بالا نگاه داشته‌اند.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به زحمات محمد حبیب‌الهی مدیرکل سابق ارتباطات و ناوبری هوایی، گفت: آقای حبیب‌الهی از هیچ تلاشی برای رشد و اعتلای این حوزه خطیر در صنعت هوانوردی دریغ نکرد و امید است مدیرکل جدید نیز برای ادامه این روند موفقیت‌آمیز، از مشورت با صاحب نظران این حوزه نهایت استفاده را ببرد.

سرپرست جدید ارتباطات و ناوبری هوایی چهره‌ای شناخته شده و مقبول است

معاون عملیات هوانوردی در این مراسم گفت: آقای اسماعیل‌نیا چهره‌ای شناخته شده در شرکت فرودگاه‌ها است که به حسن خلق و حرفه‌ای‌گری شهرت دارد.

محمد الهی‌نیا افزود: حوزه ارتباطات و ناوبری هوایی از اهمیت بسیار بالایی در صنعت هوانوردی برخوردار است و آقای حبیب‌الهی در سال‌های فعالیت در این اداره‌کل نهایت تلاش خود را برای مدیریت و اعتلای آن به‌کار گرفته است.

نسبت به موفقیت شرکت فرودگاه‌ها تعصب دارم

سرپرست ارتباطات و ناوبری هوایی در این مراسم گفت: پس از سه دهه فعالیت در شرکت فرودگاه‌ها، نسبت به موفقیت و اعتلای این شرکت تعصب دارم.

علیرضا اسماعیل‌نیا افزود: با توجه به اینکه منطقه خاورمیانه در وضعیت آرامی قرار ندارد، ما نیز در زیرساخت‌هایی نظیر ارتباطات و ناوبری هوایی باید آرایش خود را تغییر دهیم.

وی گفت: در این اداره‌کل با چالش‌هایی مانند کمبود نیروی انسانی و تجهیزات مواجه هستیم که با گذشت زمان باید برای حل آن‌ها اقدامات اساسی صورت گیرد.

اداره‌کل ارتباطات و ناوبری هوایی در صف اول تحریم‌های ناجوانمردانه قرار دارد

مدیرکل سابق ارتباطات و ناوبری هوایی در این مراسم گفت: بدون شک این حوزه در صف اول تحریم‌های ظالمانه دشمن قرار دارد و در این شرایط دشوار، مهندسان ارتباطات و ناوبری هوایی، متعهدانه به‌عنوان سربازان نظام جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم این جبهه حضور دارند.

محمد حبیب‌الهی افزود: پس از حدود ۴۰ سال فعالیت در صنعت فرودگاهی، امروز از انجام خدمت فراغت یافته‌ام اما به‌عنوان آخرین نکته به صراحت اعلام می‌کنم که اداره‌کل ارتباطات و ناوبری هوایی نیازمند نگاه ویژه مدیران ارشد شرکت فرودگاه‌ها است.

وی گفت: اقتدار امروز اداره‌کل ارتباطات و ناوبری هوایی مرهون زحمات متخصصان توانمند این حوزه، مدیران قبلی و تعامل مدیران کل سایر حوزه‌ها است.

گفتنی است، در پایان این مراسم، کاپیتان نخجوانی با اهدای حکم علیرضا اسماعیل‌نیا به‌صورت رسمی او را به‌عنوان سرپرست ارتباطات و ناوبری هوایی معرفی و از زحمات محمد حبیب‌الهی تجلیل کرد.