شناسهٔ خبر: 177836 - سرویس مسکن و شهرسازی

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید تأکید کرد؛

الزام تهیه پیش‌نیاز برای همه پروژه‌های اجرایی شهرهای جدید تا پایان سال

شهرام ملکی سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید بر الزام تهیه پیش‌نیاز تمامی پروژه‌های اجرایی شهرهای جدید تا پایان امسال تاکید کرد و گفت: تلاش داریم در ۶ ماهه نخست سال آینده عملیات اجرایی را آغاز کنیم و فصل کاری را برای پیشبرد پروژه‌ها از دست ندهیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت عمران شهرهای جدید، جلسه مجمع بودجه اصلاحی شهرهای جدید کشور امروز سه شنبه ۱۰ مهرماه با حضور شهرام ملکی سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید، اعضای هیأت مدیره شرکت مادر و مدیران عامل شرکت‌های وابسته از طریق ویدئو کنفرانس با محوریت بررسی ضوابط اصلاحی برنامه بودجه سال ۱۴۰۳ و تنظیم برنامه سال آتی برگزار شد.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در این جلسه با اشاره به اینکه برنامه عملیاتی ۵ ساله شرکت عمران شهرهای جدید نقشه راهی برای تمامی شهرهای جدید کشور محسوب شده و مسیر را برای همکاران مشخص می‌کند، گفت: آماده سازی پیش نیاز پروژه ها تا پایان سال جاری امری الزامی برای تمامی شهرهاست چراکه تلاش داریم در ۶ ماهه نخست سال آینده عملیات اجرایی را آغاز کنیم و فصل کاری را برای پیشبرد پروژه‌ها از دست ندهیم.

ملکی در ادامه با تأکید بر اینکه در این دوره به پروژه‌های مشارکتی نگاهی ویژه و جدید داریم، گفت: با توجه مشکلات موجود تلاش داریم از تکرار اشتباهات گذشته در این حوزه پرهیز کرده و تمام ظرفیت ساخت را برعهده بخش خصوصی نگذاریم؛ در این راستا اگر زمینی دارای استعداد سرمایه گذاری خوبی بود؛ از محل منابع داخلی شرکت و تحت کنترل ستاد پروژه تجاری – مسکونی را آغاز کنیم و آن را در بودجه سال آینده در نظر بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شهرهایی که دارای پروژه های شاخص و در سطح ملی هستند، گفت: در تنظیم بودجه سال آینده این پروژه ها را ویژه در نظر گرفته و ضمن پیگیری از نمایندگان حوزه انتخابیه برای افزایش و تصویب بودجه لازم برای تکمیل پروژه تلاش کنیم.

ملکی در پایان خاطرنشان کرد: هریک از شرکت های وابسته که قصد دارد برای ساخت و تکمیل پروژه های خود از صندوق ملی مسکن استفاده کند؛ از امروز به صورت تهاتر زمین، آن را در بودجه اصلاحی ۱۴۰۳ و پیشنهادی ۱۴۰۴ پیش بینی کند تا امکان استفاده در زمان مقرر فراهم شود.

برنامه عملیاتی ۵ ساله شرکت عمران شهرهای جدید به زودی به تمامی شرکت های وابسته ابلاغ می‌شود

محمود محمودزاده عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در این جلسه در تشریح برنامه عملیاتی ۵ ساله شرکت عمران شهرهای جدید که به زودی تعیین تکلیف و به تمامی شرکت های وابسته ابلاغ خواهد شد، گفت: این برنامه تمامی سیاست‌ها و راهبردهای شرکت مادر در حوزه های مختلف را در بر داشته و از این پس جلسات و تصمیم گیری‌ها با استفاده از این زبان مشترک انجام خواهد شد.

محمودزاده  با تأکید بر اینکه ماهیت شرکت عمران شهرهای جدید درآمد هزینه بوده و اقدامات باید با توجه به این موضوع انجام شود گفت: تمامی شهرها موظف به تحقق کامل برنامه عملیاتی تعیین شده هستند چرا که منابع هزینه‌های بعدی از محل تحقق و درآمدزایی پروژه‌های فعلی برنامه‌ریزی می‌شوند.

وی در این خصوص اضافه کرد: طبق برنامه مذکور هر شهری که درآمدزایی کمتری داشته باشد از بودجه کمتری نیز برای پیشبرد پروژه‌های خود بهره‌مند خواهد شد؛ در این صورت باید از راه‌های متنوعی برای درآمدزایی بیشتر استفاده کرده تا شانس برخورداری از بودجه بیشتری را داشته باشد.

عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید تشکیل کمیته مخصوص برای صدور مجوز پروژه های اجرایی در شهرهای تابعه در شرکت مادر، مولدسازی و تعریف پروژه با کاربری های گوناگون در اراضی دارای ظرفیت، ساماندهی و شفاف سازی وضعیت بودجه در شرکت های تابعه، تهیه پیش نیاز پروژه های اجرایی در دستور کار در ۶ ماهه دوم سال جاری، تعیین تکلیف پروژه‌های مشارکتی برای استفاده هرچه زودتر از محل درآمدزایی آن‌ها، ایجاد بسترهای کارآفرینی و آموزشی برای تکمیل چرخه اقتصادی شهرها، استفاده از درآمد حاصل از محل خدمات شهری در اجرای پروژه‌ها در شهرهای فاقد شهرداری، تحویل هر بخش دارای سکنه به شهرداری در شهرهایی که دارای این نهاد هستند و مشارکت با تمامی ذینفعان در مسیر قطارهای شهری در شهرهایی که دارای این پروژه هستند را از دیگر بندهای مهم برنامه ۵ ساله بودجه در شهرهای جدید اعلام کرد.

الزام تهیه پیش‌نیاز برای همه پروژه‌های اجرایی شهرهای جدید تا پایان سال