شناسهٔ خبر: 177868 - سرویس استان‌ها

در ۶ ماهه نخست سال جاری انجام شد؛

افزایش سامانه‌های نظارت تصویری استان یزد به ۳۰ مورد

مرکز مدیریت راه های یزد رئیس مرکز مدیریت راه های استان یزد گفت: از ابتدای سال تا کنون ۶ دوربین نظارت تصویری به سامانه های استان اضافه و ۶ مورد سامانه تردد شمار نیز در محورها نصب و راه اندازی شد و تعداد سامانه‌های نظارت تصویری استان به ۳۰ مورد رسید.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، حسین عقدایی، رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان یزد در ارائه گزارش عملکرد ۶‌ماهه مجموعه تحت مدیریت خود، اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون تعداد ۶ ایستگاه جدید سامانه هوشمند در محورهای مواصلاتی استان یزد جهت نصب و راه‌اندازی دوربین‌های نظارت تصویری احداث شده است تا با پیوستن به ۲۴ سامانه قبلی، تعداد سامانه های نظارت تصویری استان به ۳۰ مورد برسد.

عقدایی افزود: در راستای بهسازی و به‌روزرسانی سامانه‌های نظارت تصویری، تعداد ۱۶ دوربین جدید نیز خریداری و با دوربین‌های قدیمی تعویض شده است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص سامانه‌های ثبت تخلف سرعت، در محور ابرکوه-مهردشت ۴ سامانه تک و در محور خضرآباد سه سامانه دوبل آماده بهره‌برداری است و یک سامانه تک ثبت تخلف نیز در محور گردنه خرانق طی ۶ ماه گذشته اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان یزد در ادامه از نصب و راه‌اندازی ۶ دستگاه ترددشمار جدید خبر داد و گفت: نصب و راه‌اندازی چهار دستگاه دوربین پلاک‌خوان در پایانه‌های مسافربری غدیر و امام علی (ع)، از دیگر اقدامات مجموعه مدیریت راه‌ها در ۶‌ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ است.

عقدایی تصریح کرد: ارتقاء سامانه توزین در حال حرکت WIM در محور یزد – مهریز و نصب و راه‌اندازی ردیاب برای سه دستگاه خودرو نیز در عملکرد ۶‌ماهه مرکز مدیریت راه‌های استان یزد به ثبت رسیده است.