شناسهٔ خبر: 177874 - سرویس وزارتی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد؛

ارتقای عملکرد و رضایتمندی مردم؛ ماموریت اصلی وزارت راه و شهرسازی

رضا انجم شعاع معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی، جزئیات ماموریت‌های معاونان توسعه مدیریت و منابع انسانی ستاد، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارتخانه را تشریح و بر ارتقای خدمات در وزارت راه و شهرسازی با هدف افزایش رضایتمندی مردم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  امروز ۱۱ مهر، نشست تخصصی معاونان توسعه مدیریت و منابع سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه این وزارتخانه با بررسی موضوعات تکالیف برنامه هفتم توسعه، برنامه وزیر راه و شهرسازی، لایحه پیشنهادی اعتبارات هزینه‌ای ۱۴۰۴، موافقتنامه و کسری اعتبارات هزینه‌ای۱۴۰۳، عدالت در پرداخت‌ها و استفاده از امکانات رفاهی به ریاست رضا انجم‌شعاع معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در ساختمان دادمان برگزار شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت  راه و شهرسازی در این نشست ضمن تسلیت شهادت مظهر مقاومت سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان، اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در پاسخ به تهدیدهای رژیم صهیونیستی نشانه اقتدار دانست و خطاب به معاونان و نمایندگان سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی، ماموریت‌های تازه این بخش‌ها را در دولت چهاردهم تشریح کرد و گفت: کارهای وزارتخانه به شکل خرد جمعی پیش می‌رود که در این دوره با همراهی تمامی شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه تلاش خواهیم کرد به بهترین شکل انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر حفظ سرمایه‌های انسانی کارآمد در مجموعه وزارت راه و شهرسازی، ماموریت‌ها و انتظارات را از معاونان توسعه مدیریت و منابع انسانی شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه برشمرد.

چشم‌انداز، ارتقای عملکرد وزارت راه و شهرسازی است

این مقام مسئول حفظ سرمایه انسانی کارآمد، انجام کارها با هماهنگی و خرد جمعی و کاهش هزینه‌های غیرضروری را بخشی از ماموریت‌های پیش‌رو عنوان و تاکید کرد: تمام تلاش ما در وزارت راه و شهرسازی، ارتقای عملکرد است. بنابراین برگزاری جلسات هدفمند و پیگیری اجرای آنها در برنامه شرکت‌ها و سازمان‌ها باشد.

ارائه خدمات در وزارت راه و شهرسازی با هدف افزایش رضایتمندی مردم باشد

انجم‌شعاع در ادامه به حجم عملیات عمرانی در مجموعه وزارت راه و شهرسازی اشاره و تاکید کرد: تمامی خدمات ما باید منجر به رضایت مردم شود.

تاکید بر اجرایی و عملیاتی شدن برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر انتخاب وزیری مقتدر و مسلط بر عملیاتی و اجرایی شدن برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی که در مجلس ارائه شد تاکید کرد.

تاکید بر به‌کارگیری نیروهای کارآمد، افزایش تعلق سازمانی، ایجاد انگیزه و حفظ شان و کرامت همکاران

انجم‌شعاع به کارگیری، حفط و بهره‌مندی از منابع انسانی، منابع مالی و تجهیزات را حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: فراهم کردن شرایط و باز کردن فضا برای فعالیت نیروهای کارآمد، افزایش تعلق سازمانی، ایجاد انگیزه و حفظ شان و کرامت همکاران در برنامه این معاونت است و تمامی معاونان توسعه و مدیریت منابع انسانی شرکت‌ها و سازمان‌ها بر انجام آن اهتمام داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی رفع بی‌عدالتی در نظام پرداخت‌های مجموعه وزارت راه و شهرسازی را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و افزود: ایجاد و تقویت روحیه جهادی در ستاد و تمامی شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در برنامه باشد و تلاش کنیم تا تعلق سازمانی افزایش یابد.

تاکید بر اجرای بند ۶ سیاست‌های کلی نظام 

وی تصریح کرد: دست به دست هم بدهیم تا ضمن ریشه‌کن کردن بی‌عدالتی، بند ۶ سیاست‌های کلی نظام را که تاکید بر عدالت در پرداخت ها است را در وزارت راه و شهرسازی عملیاتی کنیم. 

ضرورت داشتن برنامه در جذب، استخدام، نگهداشت و خروج نیروی انسانی 

انجم‌شعاع تاکید کرد: در وزارت راه و شهرسازی برای ۴ مرحله جذب، استخدام، نگهداشت و خروج نیروی انسانی باید برنامه داشته باشیم. باور داریم که حرکت بدون برنامه یعنی حرکت در تاریکی که قابل قبول نیست. 

وی وضعیت کنونی وزارت راه و شهرسازی برای بازنشستگان و افرادی که در شرف بازنشستگی هستند را نامطلوب خواند و از اصلاح وضع موجود خبر داد. به گفته وی، تدابیری اندیشیده می‌شود تا تجربیات بازنشستگان ماهر و کارآمد در مجموعه وزارت راه و شهرسازی در قالب آموزش به شاغلان منتقل شود و بازنشستگان مجموعه وزارت راه و شهرسازی ارتباط قوی با سازمان خود در ایام بازنشستگی برقرار کنند.

ساماندهی اموال، یکپارچه کردن سامانه‌ها و تحقق دولت الکترونیک 

معاون وزیر راه و شهرسازی منابع انسانی در ادامه اجرای قانون مناقصات، برگزاری فراخوان و انتخاب بهترین شرکت‌ها را از طریق رقابت سالم، ساماندهی اموال، ساماندهی سامانه‌ها و یکپارچه کردن آنها، حذف رفت و آمدهای غیرضروری مردم به مجموعه وزارت راه و شهرسازی از طریق هوشمندسازی و ایجاد دولت الکترونیک را از ضرورت‌های وزارت راه و شهرسازی برشمرد.

تاکید بر سلامت اداری و جلوگیری از انحراف و فساد

انجم‌شعاع یکی دیگر از اهداف مهم را زمینه‌سازی تحقق سلامت اداری و جلوگیری از انحراف و فساد برشمرد.

تشکیل مرکز ارزیابی شایستگی 

وی همچنین از تشکیل مرکز ارزیابی شایستگی در کنار کمیته انتصابات خبر داد.

اجرای قانون جوانی جمعیت

انجم شعاع همچنین در بخشی از سخنان خود اجرای قانون جوانی جمعیت را از جمله دغدغه‌ها و اولویت‌های این دوره عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا این قانون به نحو احسن اجرایی و عملیاتی شود.

تلاش برای تحقق تولید مسکن در کشور 

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین پیگیری برای خانه دار شدن همکاران واجد شرایط را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و بر اهتمام وزارت راه و شهرسازی برای خانه دار کردن اقشار کم درآمد و نیازمند تاکید کرد.

وی تلاش برای تثبیت نیروهای قراردادی و کار معین از روش‌های قانونی را از دیگر اولویت‌ها دانست و افزود: تشکیل شوراهای راهبردی و توسعه و تشکیل کمیته های ذیل آنها، ارتقای کیفیت نمازخانه‌ها، عدالت در برخوردها و استخدام نیروی های کارآمد، تمرکز زدایی و تفویض اختیارات به استان ها، توانمندسازی کارکنان، اجرای ارزیابی های شایسته و شایسته‌گزینی را از دیگر برنامه ها عنوان کرد.