شناسهٔ خبر: 177955 - سرویس استان‌ها

از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه انجام شد؛

جابه‌جایی ۶۴۱ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل مسافری خراسان جنوبی

سالاری رییس اداره مسافر خراسان جنوبی.jpg رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه ۶۴۱ هزار و ۲ نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان جابه‌جا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، حاجی رسول سالاری رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، گفت: از ابتدای سال جاری توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری ۳۰۹ هزار و ۲۱۵ نفر مسافر به استان وارد و ۳۱۵ هزار و ۲۱۳ مسافر از استان خارج و همچنین ۳۲۵ هزار و ۷۸۹  مسافر درون استان جابه‌جا شده اند.

وی افزود: مسافرین جابه‌جا شده توسط ناوگان حمل و نقل مسافر استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به میزان ۳۶ درصد کاهش داشته است.

سالاری ادامه داد: بیشترین سهم جابه‌جایی مسافر از مبدأ شهرستان های استان مربوط به شهرستان بیرجند با ۳۰۴ هزار و ۴۶۰  نفر و کمترین سهم جابه‌جایی مسافر مربوط به شهرستان درمیان با ۱۹۶۱ نفر مسافر بوده و عمده مقاصد سفر به ترتیب استان های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران بوده است.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر تعداد ۱۴۵۱ نفر راننده در بخش مسافر استان شاغل هستند، تصریح کرد: تعداد ۳۱۲ دستگاه سواری کرایه ، تعداد ۱۹۵ دستگاه مینی بوس و تعداد ۲۷۰ دستگاه اتوبوس کار جابه‌جایی مسافرین از مبدأ ۱۵ پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می‌دهند.

رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: در راستای ارتقای سطح خدمات به مسافرین، علاوه بر نظارت های لازم بر عملکرد شرکت های حمل و نقل، رانندگان و ناوگان حمل و نقل عمومی در محل پایانه های مسافری و در طول محورهای مواصلاتی استان، بررسی وضعیت عملکرد شرکت ها، رانندگان و ناوگان از طریق سامانه های کاربردی از جمله داپ، صورت وضعیت آنلاین و کارت هوشمند در دستور کار بوده و تخلفات مشاهده شده نیز به کمیسیون های مربوطه ارجاع می شود.

وی خاطرنشان کرد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران در خصوص نحوه ارائه خدمات سفرها در استان خواهد بود.