شناسهٔ خبر: 177962 - سرویس استان‌ها

تکمیل ۳۲۳ کیلومتر کریدور ساحلی جنوب در بوشهر

افتتاح کمربندی گناوه مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به افتتاح ۷ کیلومتر باند دوم محور گناوه در کریدور ساحلی جنوب کشور گفت: از یک‌هزار و ۸۹۰ کیلومتر کریدور ساحلی جنوب کشور ۳۹۰ کیلومتر آن در بوشهر و تاکنون ۳۲۳ کیلومتر آن افتتاح شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر، سید محمود دستغیبی مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به افتتاح طرح‌های مختلف در گناوه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه و استاندار بوشهر اظهار کرد: امروز ۵ طرح در شهرستان گناوه مربوط به دستگاه‌های اجرایی مختلف استان بوشهر افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

دستغیبی به طرح‌های در حوزه راه و شهرسازی استان بوشهر پرداخت و بیان کرد:باند دوم محور کمربندی گناوه به طول ۷ کیلومتر وارد مدار بهره‌برداری شد.

وی طول باند دوم محور گناوه را ۷ کیلومتر اعلام و خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد این مسیر با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان امروز افتتاح و زیر بار ترافیک رفت.

دستغیبی افتتاح باند دوم محور گناوه را از بخش‌های کریدور جاده‌ای جنوب و شمال شرق کشور دانست و گفت: طول مسیر این کریدور که از شرق استان سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود و تا غرب استان خوزستان ادامه دارد یک‌هزار ۸۵۰ کیلومتر است که ۳۹۰ کیلومتر آن در استان بوشهر قرار دارد.

وی ادامه داد: از ۳۹۰ کیلومتر کریدور ساحلی جنوب در استان بوشهر تاکنون ۳۲۳ کیلومتر آن افتتاح و وارد بهره‌برداری شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر گناوه خبر داد و افزود: این طرح با تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان عملیات اجرایی آن آغاز شد و بر اساس برنامه زمانبندی تکمیل می‌شود.