شناسهٔ خبر: 177977 - سرویس مسکن و شهرسازی

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در بازدید از مهستان:

تکمیل مسکن حمایتی شهرهای جدید با رفع موانع در اولویت قرار دارد

ملکی هشتگرد سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در بازدید از شهر جدید مهستان با تاکید بر اینکه تکمیل مسکن حمایتی شهرهای جدید با رفع موانع در اولویت قرار دارد، همکاری سازندگان را در تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر و نهضت ملی مسکن شهرهای جدید به ویژه شهر جدید مهستان مناسب ارزیابی کرد.

شهرام ملکی سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام بازدید از پروژه‌های مسکن مهر و نهضت ملی مسکن مهستان (هشتگرد)، روند پیشرفت آنها و تدابیر اتخاد شده برای تکمیل و تحویل واحدها را تشریح کرد. 

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید گفت: موضوع تکمیل واحدهای مسکن حمایتی در شهرهای جدید به ویژه شهر جدید مهستان با رفع موانع در اولویت قرار می‌گیرد.

تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر شهرهای جدید از طریق صندوق ملی مسکن

ملکی ادامه داد: تامین منابع مالی واحدهای مسکونی مهر باقیمانده که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند از طریق صندوق ملی مسکن تکمیل خواهد شد. برخی الزاماتی که صندوق ملی مسکن برای تامین منابع مالی این بخش از پروژه‌های مسکن مهر در نظر گرفته، بعضاً پروژه‌ها را با مشکل مواجه کرده است. با رایزنی‌هایی که درحال انجام است تدابیری اتخاذ می‌شود تا صندوق منابع خود را برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهری که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند در اختیار این پروژه‌ها قرار دهد.

تداوم همکاری صندوق ملی مسکن برای تکمیل واحدهای مسکونی مهر

وی اظهار امیدواری کرد تا صندوق ملی مسکن همانند گذشته همکاری خود را برای تامین منابع مالی تکمیل واحدهای مسکن مهر و همچنین نهضت ملی مسکن ادامه دهد.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: تاکید وزیر راه و شهرسازی، تکمیل و اتمام واحدهای باقیمانده مسکن مهر شهرهای جدید است.

ملکی گفت: باید تلاش کنیم تا ضمن تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر، پروژه‌های نهضت ملی مسکن نیز با سرعت انجام شود.

به گفته وی، در مجموع ۱۵ هزار و ۶۴۹ واحد مسکن مهر نیمه تمام در شهرهای جدید باقی مانده است که از بین این واحدها، ۱۲۴۲ واحد نیمه تمام مسکن مهر سهم شهر جدید مهستان است. همچنین تکمیل آسانسورهای ۲۰۰۰ واحد نیز باقی مانده است که باید تلاش کنیم تا در اسرع وقت تکمیل شود.

ملکی همکاری سازندگان در تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر و نهضت ملی مسکن شهرهای جدید به ویژه شهر جدید مهستان را مناسب ارزیابی و تاکید کرد: مردم نگرانی از این بابت تکمیل پروژه‌ها نداشته باشند.

بر اساس اعلام شرکت عمران شهرهای جدید، پروژه های نهضت ملی مسکن مهستان که فعال هستند شامل آراد ۶۴۴ واحد،اطلس ۴۶۰ واحد و نیما، بهراد و کسری جمعا ۱۸۱۰ واحد است. همچنین، پروژه های مسکن مهر مهستان نیز شامل هسا۲ به تعداد ۱۰۹۲ واحد و هسا۳ به تعداد ۷۵۰ واحد است.