شناسهٔ خبر: 177986 - سرویس استان‌ها

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان مطرح کرد؛

تشریح آخرین وضعیت محور اهواز _ مسجدسلیمان

راه خوزستان مسجدسلیمان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان آخرین وضعیت پروژه راهسازی محور ملاثانی _ مسجد سلیمان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی (خوزستان)، رحمان بهرامی، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان طرح چهارخطه کردن محور ملاثانی به سمت مسجدسلیمان را بسیار مهم و ضروری دانست و عنوان کرد: طول این محور حدود ۹۰ کیلومتر است که بخشی از این مسیر به طول ۴۳ کیلومتر به صورت چهارخطه است.

وی افزود: مسیر ملاثانی تا شهر جدید رامین به طول ۱۰ کیلومتر، سه‌راهی نفت سفید تا آب گنجی به طول ۱۰ کیلومتر، آب گنجی تا درب خزینه به طول هشت کیلومتر، سه راهی گاوسوار تا روستای آبگاه به طول ۴ کیلومتر و دوراهی لالی به سمت مسجدسلیمان به طول ۱/۵ کیلومتر در حال چهار خطه شدن است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: جمع کل قرارداد های فعال در این محور افزون بر ۵۰۰ میلیارد تومان است.

بهرامی گفت: عملیات چهار خطه کردن این محور از مسیر ملاثانی به مسجدسلیمان در قالب پنج قطعه، به طول ۳۴ کیلومتر توسط پیمانکاران در حال اجرا می باشد که در صورت تخصیص به موقع اعتبارات تا دوسال آینده به بهره‌برداری می رسد.

وی تصریح کرد: تکمیل این پروژه کاهش سوانح جاده‌ای، کاهش میزان مصرف سوخت و هم چنین کاهش مدت زمان سفر را به دنبال دارد، با بهره‌برداری از این پروژه رفت و آمد و تردد در مسیر ملاثانی به مسجدسلیمان تسهیل می‌شود.