شناسهٔ خبر: 177990 - سرویس وزارتی

نسخه وزیر راه برای مدیریت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تردد سالانه به تهران: چاره‌ای جز استفاده از قطارهای بین شهری نداریم

ببینید | بازدید وزیر راه و شهرسازی از پاسگاه پلیس راه تهران _ قم به مناسبت روز نیروی انتظامی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تردد جاده‌ای به تهران؛ گفت: کاهش بار ترافیکی این حجم بالای تردد؛ چاره‌ای جز قطارهای بین شهری ندارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی امروز جمعه ۱۳ مهرماه در بازدید از پاسگاه پلیس راه آزادراه تهران-قم به مناسبت هفته نیروی انتظامی ضمن قدردانی از تلاش نیروهای پلیس راه گفت: وزارت راه و شهرسازی در امور جاده‌ای؛ مهم‌ترین و بیشترین همکاری‌ را با پلیس راهور دارد. نتیجه همکاری و همراهی کارکنان تلاشگر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با پلیس راه؛ خدمت‌رسانی به مردم است. هرچه این همکاری بهتر باشد، خدمت‌رسانی به مردم در حوزه جاده‌ها نمود بیشتری پیدا خواهد کرد و رضایت مردم نیز بیشتر خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به محدودیت‌هایی که باعث شده تلاشگران پلیس راهور و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با فداکاری‌های مضاعف در هر شرایطی با ایثار به مردم خدمت‌رسانی کنند؛ ادامه داد: در وزارت راه و شهرسازی تلاش می‌کنیم که هم به مردم خدمت بیشتری ارائه شود و هم باری از دوش نیروهای پلیس راه و همکاران راهداری برداشته شود.

وی با اشاره به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تردد در مبادی ورودی به تهران بزرگ؛ خاطرنشان کرد: رتق و فتق این حجم بالای تردد تنها به وزارت راه و شهرسازی و پلیس راهور محدود نمی‌شود و قطعا برای مدیریت آن باید چاره‌ای اندیشید.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این راستا باید جلساتی با شهردار تهران و شهرداران شهرهای پیرامون تهران برگزار و مسئله موجود مطرح و نتیجه آن به دولت ارائه شود، چرا که حل مسائل کلان شهر تهران؛ نیاز به اخذ تصمیماتی در دولت دارد. امیدواریم با اقداماتی که در این خصوص انجام می‌گیرد بخشی از باری که بر دوش نیروهای پلیس است، برداشته شود.

به گفته وی برای کنترل این حجم بالای تردد جاده ای به تهران؛ چاره‌ای جز توسعه حمل‌ونقل عمومی و استفاده از قطارهای بین شهری و حومه‌ای وجود ندارد.

صادق در پایان خاطرنشان کرد: همه ما مخصوصا نیروهای پلیس که مستقیما با مردم مواجهه دارند، تلاش می‌کنیم که مردم در سلامت سفر کنند و تحقق بیشتر این امر مستلزم این است که حمایت‌های بیشتری در سطوح مختلف از این نیروهای خدوم انجام گیرد.

گفتنی است در پایان این مراسم، وزیر راه و شهرسازی از نیروهای پاسگاه پلیس راه آزادراه تهران-قم و کارکنان راهداری همجوار آن تقدیر کرد.