شناسهٔ خبر: 177993 - سرویس استان‌ها

ثبت بیش از ۲۱۷ میلیون تردد در محورهای خراسان رضوی در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳

گزارش تردد شش ماهه در راههای خراسان رضوی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در شش ماهه ابتدایی امسال ۲۱۷ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۱۸۲ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی این استان تردد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد افزایش را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی؛ جعفر شهامت اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه های تردد شمار این اداره کل از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه ۱۵ میلیون و ۳۶۳ هزار و ۹۵۲ وسیله نقلیه از مبادی های ورودی و خروجی استان تردد داشته اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش داشته است.

وی تعداد پلاک های ثبت شده در دوربین های پلاک خوان را در شش ماهه ابتدایی امسال ۲۲۵ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۹۱۵ پلاک خودرو ذکر کرد و گفت: بیشینه وسایل نقلیه غیربومی براساس پلاک خوانده شده در شش ماهه ابتدای سال مربوط به شهریور ماه معادل ۴۷ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده است.

شهامت در خصوص میزان ماندگاری وسایل نقلیه در استان در شش ماه اخیر عنوان کرد: ۲۰ درصد وسایل نقلیه بین یک تا سه روز، ۳۰ درصد بین سه تا هفت روز و ۲۶ درصد هم بیش از یک هفته در استان حضور داشته اند.

وی بیان کرد: بیشترین پلاک های رویت شده یکتا در استان خراسان رضوی مربوط به استان های تهران با ۱۶ درصد، اصفهان با ۷/۵ درصد، خوزستان با ۴/۳ درصد، خراسان شمالی و مازندران ۳/۱۸ درصد بوده است.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان ادامه داد: بیشترین مقاصد سفر از خراسان رضوی در شش ماه ابتدایی امسال به استان های تهران با سهم ۱۱ درصد، مازندران ۹/۵درصد، خراسان شمالی ۹ درصد بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان توصیه کرد: رانندگان عزیز می توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت جاده‌های استان با سامانه تلفنی ۱۴۱ تماس حاصل نموده و همچنین با مراجعه به سایت و نصب نرم افزار ۱۴۱ از آخرین وضعیت محورهای کشور مطلع شوند.

همچنین کاربران می‌توانند در سایت و نرم‌افزار ۱۴۱ تصاویر دوربین‌های نظارتی جاده‌ای را به صورت برخط مشاهده کنند.