شناسهٔ خبر: 178000 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی:

عدم ثبت اطلاعات سکونتی شهروندان در سامانه املاک مشمول مالیات می‌شود

موسوی مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی گفت: شهروندان نسبت به ثبت اطلاعاتی سکونتی خود در سامانه املاک و اسکان اقدام کنند تا مشمول مالیات نشوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید احمد موسوی، مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی، گفت: هدف از راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان توسط وزارت راه و شهرسازی، کاهش نرخ تورم مسکن، حمایت از مستاجران و جلوگیری از دلالی در زمینه املاک است. مطابق ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، تمامی سرپرستان خانوار، مالکان و مستاجران باید املاک تحت تملک خود را در سامانه ثبت املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir ثبت کنند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم ثبت کلیه اطلاعات سکونتی خود در سامانه مذکور خاطرنشان کرد: با توجه به ماده ۵۴ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم، چنانچه واحدهای مسکونی واقع در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در هر سال مالیاتی جمعاً افزون بر ۱۲۰ روز ساکن نداشته باشند، به عنوان خانه خالی شناسایی خواهند شد و در صورت عدم خوداظهاری فرد، مشمول مالیات خانه‌های خالی خواهند بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان از مردم آذربایجان شرقی خواست اگر تا کنون نسبت به خوداظهاری و ثبت مشخصات واحدهای مسکونی تملیکی و محل اقامت خود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور اقدام نکرده‌اند، جهت جلوگیری از ضررهای ناشی از عدم ثبت اطلاعات، هر چه سریع‌تر به آدرس https://amlak.mrud.ir مراجعه و اطلاعات سکونتی خود را ثبت کنند.