شناسهٔ خبر: 178039 - سرویس بنادر و دریانوردی

در چهارمین کنفرانس بین المللی غلات مطرح شد؛

تاکید بر نقش بنادر تجاری در لجستیک غلات

نشست چهارمین کنفرانس بین المللی غلات با حضور کشورهای هند، روسیه، قزاقستان، برزیل و همچنین جمعی از تأمین‌کنندگان تکنولوژی از کشور آلمان در تهران برگزار و بر نقش مهم بنادر تجاری در لجستیک غلات تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، چهارمین کنفرانس بین‌المللی غلات با حضور کشورهای هند، روسیه، قزاقستان، برزیل و همچنین جمعی از تأمین‌کنندگان تکنولوژی از کشور آلمان در تهران برگزار شد و نقش مهم بنادر تجاری در لجستیک غلات مورد تأکید قرار گرفت.

در این نشست دو روزه که روسا و مدیران کنفرانس غلات در ژنو نیز حضور داشتند، تازه‌ترین دستاوردهای علمی در خصوص غلات مطرح و درباره چالش‌های واردات انواع غلات و نهاده‌ها به کشور بحث و گفت‌وگو شد.

بر اساس این گزارش، ایرج مدیری، معاون مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و علی‌اکبر صیاد، معاون امور بندری و اقتصادی بندر امیرآباد در بخش پنل ایران و روسیه شرکت کردند و در خصوص پتانسیل‌ها و ظرفیت بنادر و نقش مهم آن‌ها در کریدور شمال–جنوب توضیحات جامعی ارائه دادند.

گفتنی است چهارمین کنفرانس بین‌المللی غلات (Iran Grain) به عنوان یک رویداد مهم در حوزه غلات، نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی در تاریخ‌های ۱۰ و ۱۱ مهرماه با حضور ۷۰۰ نفر از انجمن‌های مختلف فعال در زنجیره واردات غلات، لجستیک و تکنولوژی، و همچنین متخصصان، مدیران و سیاست‌گذاران این حوزه در مرکز همایش‌های بین‌المللی هتل بزرگ ارم تهران برگزار شد.

این کنفرانس فرصتی بی‌نظیر است تا به عنوان یک حلقه واسط و یک بازار جذاب برای تجار غلات مورد توجه قرار گیرد و با ظرفیتی که در زمینه ایجاد ارزش افزوده همانند تولید آرد و قیمت مناسب این محصول در کشور وجود دارد، برای صادرات و ترانزیت آرد به بازار هدف کشورهای عراق و افغانستان مورد استفاده قرار گیرد.