شناسهٔ خبر: 178046 - سرویس استان‌ها

در نیمه نخست امسال انجام شد؛

بهسازی ۳۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان سمنان

راههای روستایی سمنان معاون فنی راه‌های روستایی اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از لکه‌گیری و بهسازی مسیر بیش از ۳۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی این استان در ۶ ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سمنان)، محسن لشکری، معاون فنی راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان، از لکه‌گیری و بهسازی بیش از ۳۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان در شش ماهه اول امسال خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا آغاز فصل پاییز، ۲۲۵ کیلومتر عملیات لکه‌گیری در راه‌های فرعی و روستایی استان انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین در همین بازه زمانی، بیش از ۹۵ کیلومتر عملیات بهسازی مسیر در راه‌های فرعی و روستایی اجرا شده است.

لشکری به تلاش مستمر این معاونت برای نگهداری بهتر راه‌های فرعی و روستایی اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون، ۱۰ کیلومتر پروژه روکش تقویتی آسفالت گرم در راه‌های روستایی استان اجرا شده است.

معاون فنی راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به گستردگی کار در حوزه معاونت راه‌های فرعی و روستایی اشاره کرد و گفت: علاوه بر اجرای طرح‌ها و پروژه‌های متعدد در طول سال، در شش ماهه نخست امسال، فرآیند نگهداری جاری راه‌های فرعی و روستایی به طول ۶ هزار و ۲۲۳ کیلومتر انجام شده است.

لشکری همچنین از اجرای پروژه‌های احداث، تعریض، بهسازی و آسفالت در محورهای روستایی شهرستان‌های مختلف استان خبر داد و گفت: در همین راستا، ۲.۳ کیلومتر عملیات روکش آسفالت گرم در راه‌های روستایی انجام شده است.

وی افزود: در نیمه نخست امسال، یک دستگاه ابنیه فنی نیز در راه‌های روستایی استان احداث و به بهره‌برداری نهایی رسیده است.

لشکری با اشاره به گستردگی جغرافیایی استان سمنان اظهار داشت: پراکندگی راه‌های روستایی و تراکم پایین جمعیت، هزینه نگهداری این راه‌ها را افزایش می‌دهد. لذا انتظار می‌رود در تخصیص بودجه، علاوه بر شاخص جمعیت، به گستردگی جغرافیایی استان‌ها نیز توجه شود.

معاون فنی راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان تصریح کرد: طول راه‌های روستایی در استان سمنان بالغ بر یک‌هزار و ۸۰ کیلومتر و طول راه‌های فرعی استان نیز افزون بر ۲۸۶ کیلومتر است. حفظ و نگهداری این حجم از راه، نیازمند توجه ویژه به راه‌های روستایی است.

وی در پایان اشاره کرد که بخش عمده‌ای از تولیدات در مناطق روستایی صورت می‌گیرد و گفت: انتقال و جابجایی محصولات زراعی، باغی و تولیدات دامی نیازمند زیرساخت‌های مناسب در حوزه راه است. لذا انتظار می‌رود دولت در چهارمین سال خود به بحث اعتبارات در حوزه راه‌های فرعی و روستایی توجه بیشتری داشته باشد.