شناسهٔ خبر: 178082 - سرویس استان‌ها

در کمیته مشترک تخصصی حمل و نقل و ترانزیت هفتمین نشست همکاری های مشترک آذربایجان غربی و استان های هم مرز ترکیه مطرح شد:

نگاه ویژه به رفاه و آسایش رانندگان ایرانی در مرز های ترکیه در دستور کار قرار گیرد

ab967262-4077-4bf9-a4ae-126145c5d364.jpg مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی در کمیته مشترک تخصصی حمل و نقل و ترانزیت هفتمین نشست همکاری‌های مشترک آذربایجان غربی و استان‌های هم مرز ترکیه بر دستور کار قرار گرفتن نگاه ویژه به رفاه و آسایش رانندگان ایرانی در مرز های ترکیه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان، مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی، در هفتمین نشست همکاری‌های مشترک آذربایجان غربی و استان‌های هم‌مرز ترکیه، به عنوان رئیس کمیته تخصصی حمل و نقل و ترانزیت، بر لزوم تخلیه سریع کامیون‌های ایرانی حامل بار از بنادر و اهمیت توسعه مستحدثات و ایجاد امکانات رفاهی برای رانندگان و مسافران در گذرگاه‌های همجوار با ترکیه تأکید کرد.

دست نشان افزود: به منظور تسهیل و تسریع در تردد جاده‌ای، پیشنهاد شد که تصاویر آشکارسازی گمرکات دو کشور ایران و ترکیه به اشتراک گذاشته شده و نسخه هر یک از طرفین مورد تأیید طرف مقابل قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم تکریم ارباب رجوع و مترددین، خواستار فعال شدن غرفه امانات در گذرگاه‌های ترکیه به صورت ۲۴ ساعته و هماهنگ با ساعت کاری شد. همچنین، او پیشنهاد داد که سیم‌کارت‌های ترکیه با اعتبار حداقل یکساله در اختیار رانندگان ایرانی قرار گیرد.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی تأکید کرد: برای افزایش تبادلات تجاری، لازم است که موضوع شروع به کار مرز کوزه رش و گلین جک و تعیین دقیق دروازه مرزی در ارومیه تسریع شود.

دست نشان در پایان گفت: با توجه به افزایش ترافیک ورود مسافر به ترکیه از سمت ایران در برخی زمان‌ها، راه‌اندازی مسیر ریلی-باری میسروان-مرسین و مسیر مسافری خوی-وان نیز مورد بررسی و تبادل نظر قرار گیرد.