شناسهٔ خبر: 178098 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خبر داد؛

رفع تصرف بیش از ۱۰ هکتار از اراضی ملی استان به ارزش ۱۴۷۵ میلیارد ریال در خراسان شمالی

رفع تصرف جنوب کرمان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی خراسان شمالی در شش‌ماهه اول سال ۱۴۰۳ بیش از ۱۰ هکتار از اراضی ملی استان به ارزش تقریبی ۱۴۷۵ میلیارد ریالرا رفع تصرف و از چنگال متصرفان آزاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید علی میرکریمی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از اجرای ۲۱ مورد عملیات رفع تعرض و بازپس‌گیری ۱۰ هکتار از اراضی ملی خبر داد و گفت: این اقدامات در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ انجام شد و ارزش اراضی بازپس‌گیری شده به حدود ۱۷۷۸ میلیارد ریال می‌رسد.

وی توضیح داد: از ۲۱ مورد یاد شده، ۲۰ مورد مربوط به رفع تعرض فوری در شهرهای استان با مساحت ۱۰۱۷۱۵ مترمربع و ارزش بیش از ۱۴۴۳ میلیارد ریال است. همچنین یک مورد به اجرای احکام قطعی مربوط می‌شود که مساحت آن بیش از ۱۱۷۰ مترمربع و ارزش آن بیش از ۳۲ میلیارد ریال است.

میرکریمی تأکید کرد: شهروندان قبل از خرید اراضی در محدوده و حریم شهرها، از معاونت املاک و حقوقی اداره کل استعلام کنند تا از سوءاستفاده افراد سودجو جلوگیری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی به نقش مردم در حفاظت از اراضی ملی اشاره کرد و از شهروندان خواست تا موارد تصرف و تعرض به اراضی دولتی را گزارش دهند.

وی ابراز امیدواری کرد اراضی بازپس‌گیری شده به تأمین مسکن و پروژه‌های اقتصادی اختصاص یابد.