شناسهٔ خبر: 178122 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خبر داد؛

طرح تفصیلی شهر کنگاور پس از ۱۱ سال در آستانه تصویب نهایی

طرح تفصیلی شهر کنگاور پس از ۱۱ سال در آستانه تصویب نهایی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: پس از ۱۱ سال تلاش و برنامه‌ریزی، طرح تفصیلی شهر کنگاور اکنون در آستانه تصویب قرار دارد.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به ۱۱ سال تلاش و برنامه‌ریزی برای طرح تفصیلی شهر کنگاور گفت: این طرح که به منظور توسعه پایدار و بهبود زیرساخت‌های شهری طراحی شده، نویدبخش آینده‌ای روشن برای ساکنان این شهر تاریخی است.

الماسی با اشاره به‌اینکه یکی از مسائل مهم برای توسعه هر شهر، داشتن طرح تفصیلی آن شهر است، تصریح کرد: در واقع این طرح سند توسعه یک شهر محسوب و طبق آن رفتارهای مدیریت شهری در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ترسیم می‌شود و باید بر اساس آن برای عمران و آبادانی یک شهر تلاش کرد.

وی با اعلام اینکه طرح تفصیلی شهر کنگاور از دولت دهم شروع شد و با وجود پیگیری‌های در دولت‌های یازدهم و دوازدهم نتیجه‌ مطلوبی حاصل نشد، گفت: تا اینکه استانداری کرمانشاه و اداره‌کل راه و شهرسازی پیگیری این موضوع را در اولویت برنامه‌های خود قرار داد و با تشکیل جلسات مختلف طرح را در آستانه تصویب رسانده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از مسائل مهم و بر زمین مانده این شهر بحث طرح تفصیلی بود، افزود: برای تحقق این موضوع که یکی از مطالبات مهم مردم و مسئولان بود، بارها جلسات مختلف مکاتبات و پیگیری‌های فراوانی انجام شد و هم اکنون مطالعات طرح به ایستگاه پایانی رسیده است.

شهرستان کنگاور با جمعیتی بیش از ۸۰ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد و دارای ۲ شهر کنگاور و گودین، یک بخش مرکزی و ۸۵ روستای دارای سکنه است.